قیمت خودرو در روزهای بیرونق بازار
حدود یک ماه از سال 1395 میگذرد و بازار خودرو همچنان روزهای بیرونق و بدون خرید و فروش را سپری میکند.
یکی از دلایل مهمی که این روزها عامل بیرونقی بازار خودرو و نبود خرید و فروش در بازار عنوان میشود و سالهای گذشته نیز در ماه ابتدایی سال چنین شرایطی مشاهده میشد، تعطیلی کارخانههای خودروسازی در دو هفته اول سال بوده؛ به طوری که در دو هفته ابتدایی سال کارخانهها، هیچ خودرویی به بازار عرضه نمیکنند.
دلیل دیگر بیرونقی بازار نیز میتواند پلاک نشدن خودروها توسط راهنمایی و رانندگی در سال جدید باشد. به طور معمول راهنمایی و رانندگی برای استانداردتر شدن خودروها، بخشنامههایی به کارخانههای خودروسازی ارائه میدهند و اعلام میکنند که خودروها در سال جدید باید دارای امکانات و استاندارد باشند و اگر این استانداردها و امکانات اجرا نشود، از پلاک کردن خودروها جلوگیری خواهند کرد. برای نمونه، در سالهای گذشته ایربگ یا موتور یورو4 برای خودروها الزامی شد و اگر خودرویی این امکانات را نداشت، راهنمایی و رانندگی از پلاک کردن آن خودرو جلوگیری میکرد.
در این شرایط، در سال جدید و با وجود گذشت یکماه از سال، قیمتها در بازار خودرو تغییر و تحول آنچنانی نداشته است؛ به طوری که تقریبا تغییر زیادی در قیمتها نسبت به شب عید مشاهده نمیشود.
بر این اساس، فعالان بازار خودرو در فروردینماه، بازاری آرام و بدون نوسان را گذراندند و پیشبینی میکنند در اردیبهشتماه نیز بازار خودرو بدون نوسان قیمتی و تغییر سپری شود.
بنا به این گزارش، در حال حاضر در بازار خودرو پراید 131 با قیمت 20 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 111 با قیمت 20 میلیون و 600 هزار تومان، پژو GLX بنزینسوز با قیمت 29 میلیون و 200 هزار تومان، پژو پارس سال با قیمت 36 میلیون تومان و پژو پارس دوگانهسوز با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان به فروش میرود.
همچنین در بازار پژو 206 تیپ 2 حدود 33 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 حدود 36 میلیون و 700 هزار تومان، پژو SLX 31 میلیون و 700 هزار تومان و دنا 43 میلیون تومان قیمت دارد.
محمود کریمی مسؤول تیم «بادپای نصیر» دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در حاشیه نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا در گفتوگو با خبرنگار علمی ایسنا آلودگی هوا را یکی از مشکلات و معضلات اصلی کلانشهرها نام برد و گفت: یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا استفاده از دوچرخه است و یکی از مشکلات شهری برای استفاده از دوچرخه نیز شیب خیابانها و معابر است که این امر دوچرخه سواری را با مشکلاتی همراه میکند.
وی از ارائه ایدهای برای رفع این مشکل خبر داد و یادآور شد: برای این منظور اقدام به طراحی و ساخت دوچرخه دومنظوره هیبریدی شد که این تحقیقات با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در قالب تیم بادپای نصیر اجرایی شد.
کریمی با اشاره به جزئیات دوچرخه طراحی شده، توضیح داد: این دوچرخه با الهام از یوزپلنگ ایرانی به صورت دو منظوره طراحی شد، به این معنا که در مسیر هموار این دوچرخه به صورت پدالی حرکت میکند و در مسیرهای دارای شیب میتوان از سیستم برقی آن بهره برد.
این محقق، خاطرنشان کرد: در مکانهای مسطح که از پدال برای حرکت دوچرخه استفاده میشود، باتری نیز همزمان شارژ میشود و با هر بار شارژ، دوچرخه قادر است تا 10 کیلومتر و اگر از باتریهای باکیفیت استفاده شود تا 20 کیلومتر را طی مسافت کند.
وی با تاکید بر این که اگر به طور برنامهریزی شده از پدال و سیستم برقی دوچرخه استفاده شود، باتری آن تا 40 کیلومتر مسافت دوام دارد، یادآور شد: تمام این ویژگیها به مشخصات باتری، سرعت و شرایط جاده بستگی دارد.
مسؤول تیم بادپای نصیر به بیان اجرای فاز توسعهای این طرح پرداخت و اظهار کرد: برای این دوچرخه همچنین سیستمی طراحی شد تا فرد بتواند سرعت، میزان شارژ باتری و نقشه راه را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کند و قرار است این سیستم در قالب یک سایت توسعه یابد.
وی با تاکید بر این که این دوچرخه با نام «چیتا» عرضه شده است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا با مذاکره و رایزنی با شهرداری تهران، «چیتا» را به تولید انبوه برسانیم.
شرایط فروش اعتباری خودروهای هاوال از سوی عظیم خودرو به شرح زیر می باشد.

شرایط اعلام شده از سوی سایپا به شرح زیر می باشد:


آنچه در زیر میآید قیمت روز برخی از خودروهای صفر تولیدی شرکت ایران خودرو در سطح بازار تهران است که ممکن است تا 5 درصد در مناطق مختلف تهران دارای نوسان باشد؛


بر اساس برنامهریزیهای انجام گرفته، احتمال حضور رنو قاجار در ایران بسیار زیاد است و به نظر میرسد نگین خودرو پس از موفقیت در افزایش سهم بازار خود، اکنون با سیاست گسترش محصولات قصد دارد سهم بیشتری از بازار خودروهای وارداتی را از آن خود کند.
پس از تالیسمان که تا مدتی دیگر با قیمتی رقابتی روانه بازار سدان های ایران خواهد شد، به نظر میرسد نگین خودرو در حال برنامهریزی برای ورود رنو قاجار به ایران نیز هست، خودرویی که با طراحی بهروز، کیفیت بالا، توانایی حرکت مناسب و البته بهرهگیری از نشان رنو، میتواند با قدرت تمام سهم بالایی از این بازار را از آن خود کند.
الون ماسک مدیرعامل تسلا در توئیتر خود اعلام کرد که سفارشات برای تسلا مدل 3 اکنون به مرز 400 هزار دستگاه رسیده است.
شرکت خودروسازی تسلا هفته گذشته اعلام کرده که تنها ظرف یک هفته از رونمایی مدل 3 بیش از 325 هزار مورد سفارش برای این خودروی جدید دریافت کرده است. البته هیچ ضمانتی وجود ندارد که تمام این سفارشات ثبت شده محقق شوند و بسیاری ممکن است فسخ شوند.
رقم دقیق پیش فروش تسلا مدل 3 از سوی این شرکت اعلام نشده است.
دیارموید اوکانل معاون توسعه تجارت تسلا گفت: چیزی در حدود 400 هزار نفر هر یک 1000 دلار برای سفارش مدل 3 پرداخت کرده اند تا از شانس داشتن این خودرو برخوردار شوند.
اوکانل اذعان کرد: موفقیت واقعی تحویل یک محصول خوب با این تیراژ به مشتریان است.
تسلا مدل 3 قرار است اواخر سال آینده روانه بازار شود اما اگر چند سال طول نکشد که تسلا جوابگوی این حجم از سفارشات باشد قطعا چندین ماه طول خواهد کشید.
خودروی برقی مدل 3 با قیمت 35 هزار دلاری و شتاب صفر تا 100 زیر شش ثانیه، ارزان ترین خودروی تسلا خواهد بود.
اما در این تصویر که در این مطلب قرار داده ایم مشاهده می کنید که عبارت TOYOTA به وضوح در این لوگو قابل مشاهده است.
بزرگترین خودروساز آمریکا اعلام کرد: نقص وانت های شورولت سیلورادو و GMC سی یرا 1500فراخوان شده هیچ گونه تلفات یا تصادفی در پی نداشته است.
جنرال موتورز اعلام کرد: هزینه این فراخوان بزرگ انتظار نمی رود چندان قابل توجه باشد و تحت بودجه گارانتی های عادی صورت خواهد گرفت.
جنرال موتورز گفت: این فراخوان در آمریکا شامل 895 هزار و 232 دستگاه خودرو و توقف فروش حدود سه هزار دستگاه از وانت های جدید 2014 و 2015 که هنوز در پارکینگ نمایندگیها هستند، می شود.
جنرال موتورز افزود: مشکل این خودروها اینست که کابل فولادی منعطف که کمربند را به خودرو وصل میکند ممکن است در گذر زمان و در نتیجه خم شدن مکرر توسط راننده جدا شود.
این فراخوان شامل حال 142 هزار دستگاه خودرو در بیرون آمریکا می شود.
اگر خودروی مدل 3 تسلا ثابت کند که یک خودرو با توجیه اقتصادی است، فیات کرایسلر ظرف 12 ماه رقیب ایتالیایی مدل 3 را تولید خواهد کرد.
شرکت خودروسازی تسلا هفته گذشته اعلام کرده که تنها ظرف یک هفته از رونمایی مدل 3 بیش از 325 هزار مورد سفارش برای این خودروی جدید دریافت کرده است. البته هیچ ضمانتی وجود ندارد که تمام این سفارشات ثبت شده محقق شوند و بسیاری ممکن است فسخ شوند.
سرجیو مارچیونه مدیرعامل گروه خودروسازی فیات- کرایسلر با بیان اینکه احترام زیادی برای الون ماسک مدیرعامل تسلا قائل است گفت: من از ثبت سفارش بالای تسلا مدل 3 غافلگیر نیستم. اما واقعیت سخت ماجرا، ساخت خودرو، فروش آن و تبدیل آن به پول است.
مارچیونه افزود، نمی تواند درک کند که چطور تسلا مدل 3(اولین خودروی تولید انبوه تسلا) می تواند با قیمت پایین 35 هزار یورو سود ده باشد.
وی افزود: اگر او(ماسک) بتواند ثابت کند که این کار شدنی است، ما هم این کار را خواهیم کرد و از او کپی برداری خواهیم کرد و سبک و سیاق ایتالیایی به آن خواهیم افزود و ظرف 12 ماه روانه بازار خواهیم کرد.
ی جی معاون امور بین الملل شرکت خودروسازی بایک موتور چین از برنامه این شرکت برای احداث کارخانه خودروسازی در ایران خبر داد.
لی جی در یک کنفرانس خبری در پکن گفت: کارخانه این شرکت در ایران سالانه ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.
وی همچنین گفت که بایک موتور قصد دارد یک قرارداد با سازمان تنظیم مقررات صنایع اندونزی برای تولید خودروهای برقی در این کشور امضا کند.
سرجیو مارچیونه خواستار ادغام بزرگان صنعت خودرو برای کاهش هزینههای طراحی خودروهای پیشرفته ای شده که آلایندگی کمتری دارند اما جنرال موتورز که هدف مورد علاقه فیات کرایسلر بود مکررا حاضر به مذاکره در این باره نشد.
سرجیونه در حاشیه نشست سهامداران در آمستردام گفت: نیاز به یکپارچه شدن فعالیتها همچنان وجود دارد. با اینهمه فورد اعلام کرده علاقه ی به همکاری با فیات کرایسلر ندارد.
مدیرعامل فیات کرایسلر که تا سال 2018 ریاست این شرکت را برعهده دارد، اظهار کرد خودروسازان کره ای در میان بزرگان صنعت خودرو هستند اما علاقه ای به ادغام نشان نمیدهند.
بزرگترین خودروساز کره جنوبی هیوندای موتور است که حدود 34 درصد در کیا موتورز سهم دارد.
مارچیونه در نبود یک خودروساز شریک، به تلاشهایش برای اجرای برنامه سرمایه گذاری بلندپروازانه ای متمرکز شده که شامل بهسازی برندهای جیپ، آلفا رومئو و مازراتی و حذف بدهی فیات کرایسلر است.
بر اساس گزارش رویترز، وی عنوان کرد اگر فیات کرایسلر پیش از سال 2018 موفق به پرداخت بدهیهایش شود، موافق پرداخت سود سهام خواهد بود. فیات کرایسلر تا پایان سال گذشته پنج میلیارد یورو بدهی صنعتی داشت و انتظار دارد تا پایان سال 2018 چهار تا پنج میلیارد یورو نقدینگی مثبت پیدا کند.
در برزیل پنج برابر بیشتر از آمریکا موضوع شلیک به خودروها و جرم و جنایت رخ میدهد و مشتریان بیشتری برای خودروهای ضد گلوله وجود دارد. تحولات سیاسی و انقلابهای جهان عرب با عنوان بهار عربی به این صنعت رونق زیادی داده است و شیوخ زیادی در کشورهایی که تحولات خشونتآمیز در آنها افزایش یافته مشتریان این خودروها شدند. خودروسازانی مانند مرسدس بنز و بیامو و البته در برههای از زمان فورد نسخههایی از خودروهای ضد گلوله برای مشتریان خاص و ثروتمندشان ساختهاند.
در بسیاری از موارد تغییراتی که پس از تولید خودرو صورت میگیرد عموما توسط شرکتهای بینالمللی مانند IAC و Utah صورت میگیرد که از سال 1993 تا به امروز بیش از 5500 خودرو را ضد گلوله کردهاند. هزینه ضد گلوله شدن خودرویی مانند BMW 750i حداقل 50 هزار دلار است و ممکن است تا 100 هزار دلار نیز افزایش یابد و شامل سیستمهای دفاعی مانند کپسول دودزا و شوک الکتریکی یا سامانههای دیگری نیز میشوند که گاهی سری هستند و اطلاعاتی از آنها اعلام نمیشود؛ این حساسیت در رابطه با قابلیتهای خودروهای سران کشورها بیشتر و سریتر است.
مراحل مختلفی برای ضد گلوله شدن یک خودرو انجام میشود که این کار با برداشتن اجزای مختلف آن صورت میگیرد (شیشهها، کفپوشها، صندلیها، سیمکشیها و غیره) در مرحله بعدی درها و ستونهای خودرو برداشته میشود و با بریده شدن و انجام برخی تغییرات فضا کافی برای تزریق مواد ضدگلوله به داخلی آنها ایجاد میشود. براساس نیاز مشتری و سطح مقاومت خودرو ممکن است فرآیندها و مواد مورد استفاده تغییر پیدا کنند و مقاومت لازم بر اساس نیاز مشتری ایجاد میشود. به علت سنگین شدن درها اتصال آنها به بدنه با افزودن لولای سوم تقویت میشوند. سپرها و سایر بخشهای خودرو بهگونهای با استفاده از مواد ضدگلوله تقویت میشوند که ظاهر خودرو در داخل و خارج آن تغییری نکند و مشخص نشود که این خودرو ضد گلوله شده است.
شیشهها
تغییر شیشههای خودرو به نوع مقاوم در برابر گلوله مهمترین بخش است، هرچند در خودروهای امروزی شیشهها از نوع ایمنشده هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند، اما نمیتوانند در برابر گلولهها مقاومت کنند و بهراحتی مانند کاغذ سوراخ میشوند. شیشههای ضد گلوله از پلیکربنات (نوعی پلاستیک سخت) ساخته میشوند که ممکن است بین 2 تا 5 سانتیمتر ضخامت داشته باشند که موتورهای بالابر این شیشهها نیز با نوع قویتری تعویض میشوند تا بتوانند از پس وزن اضافه شده برآیند.
تایرها
تایرهای پنچر رو عادی میتوانند در برابر عواملی که در محیط و جادهها وجود دارد مقاومت کنند و در صورت پنچر شدن به دلیل دیواره محکمی که دارند به مسیر خود تا حدی ادامه دهند، اما این تایرها در برابر گلولهها مقاومتی ندارند. برای اینکه تایرها در صورت اصابت گلوله بتوانند به مسیر خود ادامه دهند شرکت IAC با استفاده از فناوری خاصی تایرهایی را تولید کرده است که در هر شرایطی با کمک حلقههای پلیمری که دارند بتوانند با سرعت 100 کیلومتر در ساعت مسیری در حدود100 کیلومتر را بپیماید.
موتور و جعبه دنده
به دلیل وزن زیاد خودروهای ضدگلوله تغییراتی در شاسی و سایر بخشهایی که وزن خودرو و ضربات وارده به آن را تحمل میکنند داده میشود و با تقویت شدن آنها استحکام خودرو تضمین میشود. در خودروهایی با کمترین میزان ضدگلوله شدن حداقل 200 کیلو به وزن خودرو اضافه میشود و در بالاترین سطح آن ممکن است تا 700 کیلوگرم خودرو با افزایش حجم مواجه شود. موتورهای خودروهایی که ضدگلوله میشوند عموما قدرت کافی برای این مقدار وزن اضافه را دارند و افزایش قدرت موتور تنها زمانی صورت میگیرد که مشتری درخواست کند یا شرایط خاصی وجود داشته باشد، در صورتی که تغییرات ایجاد شده روی عملکرد خودرو تاثیر بگذارد جعبه دنده و تغییرات لازم در موتور ایجاد میشود تا این خودروها در شرایط خطر بتوانند با سرعت و شتاب بالا با وجود وزن بیشتر از منطقه دور شوند. برای حفاظت از اجزای حساس موتور مانند رادیاتور هم حفاظهایی در نظر گرفته میشود و موارد زیادی برای جلوگیری از رسیدن ضربه به موتور صورت میگیرد تا حملهکنندگان نتوانند از راههای مختلف و تصادفهای عمدی خودرو را متوقف کنند. در برخی شرایط سیستمهای حفاظتی پیچیدهای ممکن است روی خودرو سوار شود تا هر نوع حمله غافلگیرانهای به خودرو دفع شود.
شهر دوبی در کشور امارات در روزهای 19 تا 21 اردیبهشت، میزبان نمایشگاه اتومکانیکا خواهد بود و بیش از 2000 غرفه گذار از حدود 60 کشور جهان، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه قطعات و خدمات مرتبط با خودرو به نمایش میگذارند.
نمایشگاه اتومکانیا، بزرگترین نمایشگاه در زمینه قطعات و خدمات مرتبط با خودرو است که از سوی مسه فرانکفورت در کشورهای مختلف جهان برگزار میشود و در اتومکانیکای دوبی پایگاه خبری عصر خودرو و هفتهنامه خودرو امروز بهعنوان حامیان رسانهای این نمایشگاه، در غرفهای مستقل میزبان علاقهمندان خواهند بود.
جهت بررسی آخرین اخبار و اطلاعات از اتومکانیکا دوبی میتواند به اینجا مراجعه کنید ضمن آنکه اطلاعات بیشتر در زمینه اتومکانیکا در پایگاه این نمایشگاه به آدرسwww.automechanikadubai.com در دسترس خواهد بود.
تاکنون در سال 2016 تعداد 497هزارو874 خودرو مونتاژ شده است. این عدد نشاندهنده 7.59درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.به گفته انجمن، «با این وجود امکانی در پیشبرد هدف بازار حاصل میشود برای رسیدن به تولید انبوه 2.8 میلیون واحد برای به پایان بردن سال». آنها در ماه فوریه با رسیدن به عدد 279.463 واحد 13.2درصد رشد به ثبت رساندند. کارفرمایان عنوان کردند که «رونق دادن به مصرف داخلی، بهبود در بازارهای اروپایی و گسترش دادن صادرات به دیگر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز از نشانههای مهم رشد برای بخش تولید خودرو در اسپانیا به حساب میآید.»در حال حاضر خودروهای بسیاری از کارخانههای اسپانیایی به کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده ارسال میشود.
این بازارها از مکانهایی هستند که فروش خودروهای اسپانیایی در آن طی سالهای اخیر بهطور قابل توجهی افزایش یافته است. انجمن «Anfac» تضمین کرد که «بخش خودروسازی نشاندهنده ساختار تولیدی مرتبط با تخصصیسازی کارخانهها هستند. تخصیص مدلهای جدید نیز بر پایه رقابت هر کارخانه است، که با طراحیهای جدید سعی دارند تقاضای جهانی را جذب کنند. آنها گفتند: «از این رو، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به اقدامات مشترکی احساس میشود که بتوانند رقابت در بخشهای صنعتی را مورد تشویق قرار دهند.»
در حال حاضر کارخانههای اسپانیایی مبارزه میکنند تا قیمتهای جدید مدلهای مختلف را پایین آورند، مانند کارخانه «فولکسواگن» در شهر «ناوارا» (اسپانیا)، کارخانه «پژو سیتروئن ویگو» یا «رنو» در شهر «وایادولید» (اسپانیا) که در حال حاضر مشغول مذاکره کردن برای سومین برنامه تجاری هستند. مدلهایی که تولید میشوند مخصوص استفاده همه جهان هستند که از اسپانیا به بقیه بازارها صادر میشوند. گروه (Anfac) متذکر شد که صادر کنندگان خودرو در حال «به ثبت رساندن تولید مثبت» هستند.
این رشد برابر با افزایش 15.55درصدی فروش در خارج از اسپانیا است که به 229.181 واحد میرسد.مجموع تعداد خودروهای صادر شده در دو ماه اول سال برابر با 406.965 واحد بوده است که این عدد 9درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است. این آمار افزایش نسبی برابر 81.7درصد را در تولید کلی نشان میدهند. یعنی از هر 100 خودرو تعداد 82 خودروی به فروش رفته مربوط به خارج از کشور بوده است.
استفان ویل، نخست وزیر ایالت ساکسونی سفلای آلمان اظهار کرد ماتیاس مولر – مدیرعامل این خودروساز – در نوامبر از اقدامات ریاضتی در این شرکت خبر داده بود.
ایالت ساکسونی سفلی یکی از سهامداران بزرگ فولکس واگن است که در وولفسبورگ مستقر است و بزرگترین کارفرمای این منطقه است. ویل به عنوان نماینده دولت منطقه ای یک کرسی در هیات مدیره فولکس واگن در اختیار دارد.
نخست وزیر ساکسونی سفلی اظهار کرد: این اقدام مطابق با نظر دولت منطقه است که معتقد است سیگنال مثبتی در این زمینه ضروری است.
وی گفت: خبری از فولکس واگن دریافت کرده که تایید میکند هیات مدیره این شرکت موافق کاهش پاداشها هستند و مدلهای مختلفی در حال حاضر در دست بررسی است که راهکار مناسب و منصفانه ای برای همه هستند.
یکی از مسائل مطرح در این جنجال، سزاوار بودن مدیران فولکس واگن برای دریافت پاداشهای مربوط به عملکرد در سال 2015 است.
مدیرعامل فولکس واگن پس از افشای رسوایی آلایندگی دیزلی این شرکت در شش ماه قبل و افشای تقلب این خودروساز در تستهای آلایندگی دیزلی، به سرعت اقدامات ریاضتی را توصیه کرد. هزینه این رسوایی همچنان غیرقابل محاسبه بوده و انتظار می رود به دلیل جریمهها و شکایتهای مطرح شده به میلیاردها یورو بالغ شود.
مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن که سپتامبر گذشته پس از افشای این رسوایی بلافاصله از سمتش کنارهگیری کرد، در مدت چند سال گذشته بالاترین دریافتی را در میان مدیران آلمانی داشته و سالانه حدود 15 میلیون یورو دریافت میکرد. از کل رقم 15.8 میلیون یورویی که وی در سال 2014 دریافت کرد، 13.9 میلیون یورو پاداش بود. سایر اعضای هیات مدیره همان سال پاداشهایی بین چهار تا هفت میلیون یورو به جیب زدند.
بر اساس گزارش هفته نامه اشپیگل، هانس دیتر پوچ، مدیر مالی سابق که در اکتبر به ریاست هیات مدیره منصوب شد، حدود 10 میلیون یورو پاداش جبرانی برای حقوق کمتری که در نتیجه تغییر سمت خواهد داشت، دریافت کرد.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که بیش از 200 میلیارد یورو فروش سالانه دارد، معمولا برای کارمندان آلمانی خود سخاوتمند بوده و در سال 2014 به هر یک 5900 یورو پاداش پرداخت کرد و برای سال 2015 پاداش دیگری را وعده داده بود اما هنوز اعلام نکرده چه میزان خواهد بود.
انجمن تولیدکنندگان خودروی چین اعلام کرد ماه گذشته 2.06 میلیون دستگاه سدان، شاسی بلند و مینی ون در بزرگترین بازار خودروی جهان به فروش رفت که 9.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
فروش خودروهای شاسی بلند حدود 50 درصد و مدلهای مینی ون حدود 18 درصد رشد کرد در حالیکه فروش خودروهای سدان 3.3 درصد کاهش یافت.
مجموع فروش خودرو شامل کامیونها و اتوبوسها 8.8 درصد رشد کرد و به 2.4 میلیون دستگاه رسید.
روند رشد فروش خودروی چین از سال 2009 که 45 درصد رشد داشت، آهسته شده اما این کشور همچنان مهمترین بازار خودروسازان جهانی باقی مانده که برای درآمد بالاتر به رشد تقاضای مصرفکنندگان چینی متکی هستند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، فروش خودرو در چین سال گذشته با کاهش چشمگیری روبهرو شد و به 21.1 میلیون دستگاه رسید اما میزان فروش پس از اینکه پکن مالیات بر فروش خودروهای کوچک در سپتامبر را کاهش داد، بهبود پیدا کرد.
فروش خودروهای چینی نسبتا ارزان با روند رشد کلی بازار پیش رفت و ماه گذشته 5.8 درصد افزایش یافت. فروش خودروهای سدان برند چینی 21 درصد کاهش داشت اما فروش شاسی بلندها 46 درصد و مدلهای مینی ون 19 درصد رشد کرد.
تحویل خودروهای برند جنرال موتورز و شرکای چینی این شرکت در مارس 0.6 درصد کاهش یافت و به 296 هزار و 939 دستگاه رسید. تحویل شاسی بلندها 124 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و فروش کادیلاک 19 درصد رشد کرد.
فروش فورد با کمک افزایش 29 درصدی فروش مدلهای شاسی بلند، پنج درصد رشد کرد و به 114 هزار و 788 دستگاه رسید. برند لینکلن این شرکت که اخیرا وارد چین شده است در سه ماهه اول 5484 دستگاه فروخت که سه برابر افزایش نشان داد.
تحویل خودروهای بام و از جمله خودروهای برند مینی حدود 11 درصد رشد کرد و به 127 هزار و 105 دستگاه رسید.
در این حادثه که در استان پنجاب پاکستان اتفاق افتاد یک دستگاه اتوبوس مسافربری از مقابل با کامیونی برخورد کرد که در نتیجه آن 19 مسافر از جمله تعدادی زن و کودک جان خود را از دست دادند.
یکی از نیروهای امداد و نجات پاکستان گفت: این حادثه رانندگی چندین مجروح نیز داشته است. همچنین شواهد حاکی از آن است که سرعت بالای اتوبوس علت وقوع این سانحه بوده هرچند کارشناسان در حال بررسی دقیقتر دلیل این تصادف هستند.
به گزارش Breakingnews، وقوع سوانح جادهای مرگبار در پاکستان متداول است که دلیل آن زیرساختهای نامناسب جادهای و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان میشود
این خودروساز انگلیسی قوه تخلیل خود را در کانسپت "آینده لوکس" آزاد گذاشته و این خودرو را طوری در نظر دارد که حتی در آن جایی برای راننده در نظر گرفته نشده است. در عوضفضای داخل خودرو به دو کاناپه نرم و راحت و یک میز ملاقات در وسط اختصاص داده شده است به این معنی که این خودرو هیچ گونه فرمان، پدال و حتی کمربند ایمنی ندارد. بنتلی تصور می کند که روزی فرا می رسد که طراحی خودروها بر اساس این اصل که خودروهای خودران مصون از تصادف هستند، انجام خواهد شد.
براساس این گزارش، لوکس ساز انگلیسی این ایده را در مراسمی در لندن مطرح کرده و استفان سیلاف مدیر بخش طراحی بنتلی گفته است داخل این کانسپت آنطور هم که شما تصور می کنید دور از ذهن نیست؛ به ویژه اگر مالک یکی از خودروهای بنتلی با راننده مخصوص بوده باشید.
بنتلی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک از موادی همچون سنگ و چرم و پارچه پروتئینی در طراحی داخلی خودروهای خود استفاده کند.
در نمای جلو این خودرو، جلو پنجره حذف شده و جای خود را به یک قطعه تزئینی کوچک جلو کاپوت داده که یادآور طراحی کراس اور تسلا مدل X است. در قسمت عقب خودرو نیز چراغها کمی تغییر کرده و یک قسمت مشکی که نور راهنمای عقب را از چراغ ترمز جدا می کند به آن اضافه شده است.
این بروز رسانی تنها در بخش طراحی خودرو نبوده است. براساس اطلاعاتی که در وبسایت تسلا آمده طی مسافت این خودرو با یک بار شارژ از 270 مایل به 294 مایل است.
شایعات حاکی از اینست که تسلا در تدارک تولید یک مدل P100D با عملکرد بالا است اما این شرکت هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است. شتاب صفر تا 100 مدل S کنونی تنها 2.8 ثانیه است.
این خودروساز کره ای علامت تجاری جدیدی را برای "کیا استینگر" که در رده خودروهای سواری و اسپورت قرار می گیرد، در سازمان اختراعات و نشان های تجاری آمریکا(USPTO) ثبت کرده است.
این نام اولین بار روی کانسپت استینگر GT4 که در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2014 معرفی شد، مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو از یک موتور دو لیتری توربوشارژ که 315 اسب بخار قدرت را به چرخ های عقب می فرستد، بهره می برد.
کانسپت دیگری موسوم به کیا نووو نیز پیش نمایه ای از یک سدان اسپورت کوچک از کیا موتورز را نشان می دهد و شایعات اخیرا حاکی از اینست که مدل تولیدی این خودرو چهار درب خواهد داشت.
کیا موتورز در نوامبر 2015 برای ثبت نام "کیا GT4 استینگر" در اروپا اقدام کرد اما اقدام کیا مخالفان زیادی پیدا کرد و شرکت های دیگر مدعی شدند که این شرکت کپی رایت را نقض کرده است. اما این بار شرکت کره ای پسوند GT4 را حذف و این نام را برای یک خودروی اسپورت در آمریکا ثبت کرده است؛ برخلاف دفعات قبلی که نام ارائه شده برای مصارف زیادی پیشنهاد شده بود.
برخی جزئیات از ثبت نام کیا در سازمان اختراعات و نشان های تجاری آمریکا همچنین بیانگر اینست که کیا سعی دارد از هرگونه مشکل در زمینه کپی رایت اجتناب کند.
تولید خودروی اسپورت جدید کیا که احتمالا استینگر نام خواهد داشت گمان میرود در سال 2017 شروع شود.
منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: گمان میرود این مدیر اجرایی در شرکت فراری قصد دارد پس از رای گیری سهامداران درباره انتصاب هیئت مدیره از سمت خود کناره گیری کند.
انتظار میرود فلیسا کرسی خود در هیئت مدیره فراری را حفظ کند.
سرجیو مارچیونه رئیس هیئت مدیره فراری دم دست ترین جایگزین فلیسا به نظر می رسد. مشخص نیست که آیا فلیسا موقتا و تا زمانیکه فراری جانشینی را برای وی پیدا کند در سمتش خواهدا ماند یا خیر.
مارچیونه اخیرا به عنوان مدیرعامل گروه فیات- کرایسلر و به عنوان عضو هیئت مدیره یا مدیر در سه شرکت دیگر زیر مجموعه فیات مشغول کار بوده است.
مشخص نیست که آیا بازنشستگی فلیسا به اختلافات قبلی مقامات اجرایی این شرکت درباره آینده فراری مربوط است یا خیر.
لوکا دی مونته زمولو رئیس سابق فراری نیز پس از یک مشاجره علنی با مارچیونه از سمتش استعفا داده بود.
این 11 میلیارد دلار بخشی از توافقی است که در مورد صادرات 15 میلیارد دلاری از این خودروها صورت می گیرد.
دولت محافظه کار قبلی نیز قرارداد منعقده با سعودیها را تصویب کرده بود و دولت جدید لیبرال تصمیم گرفت به آن احترام بگذارد چرا که لغو آن به مجازاتهای مالی سنگین منجر می شد و به منافع تجاری بلند مدت کانادا لطمه می زد.
گروه های طرفدار حقوق بشر از جمله عفو بین الملل و پروجکت پلافشیر از دولت کانادا خواسته بودند این قرار داد را لغو کند.
دیون گفته است که دولت از نزدیک تمام مجوزهای صادراتی سعودی را زیر نظر خواهد داشت تا تضمین شود که آنها در راستای قوانین بین الملل ، حقوق بشر و منافع ملی کانادا هستند.
در این اسناد به بحث برانگیز بودن این قرار داد اشاره ولی در نهایت نتیجه گیری شده است که هیچ گونه نقضی صورت نگرفته تا بتوان لغو قرار داد را توجیه کرد .
نام این موتور سیکلت مفهومی شرکت یاماها 04Gen است و بعنوان نسل چهار موتور سیکلت های Gen این شرکت محسوب می شود.
طراحی بدنه این موتور سیکلیت با نوآوری گره خوررده و از علم دینامیک در بدنه آن بهره گرفته شده است.
در دو سمت این موتور سیلکت دو بال تعبیه شده که شبیه به بال یک حشره است و بصورت متحرک است ضمن اینکه این دوبال نیمه شفاف هستند تا قطعات داخلی آن قابل رویت باشد و می توان گفت که این ویژگی موتور سیکلت 04Gen آن را در دسته محصولات مفهومی قرار داده است.
بدنه این محصول شرکت یاماها شبیه به موتور وسپا است و ترمزهای جلو و عقب آن هم دیسکی هستند. این موتور سیکلت را می توان بعنوان نسل جدیدی از موتورهای وسپا شرکت یاماها در نظر گرفت.
نام این موتور سیکلت مفهومی شرکت یاماها 04Gen است و بعنوان نسل چهار موتور سیکلت های Gen این شرکت محسوب می شود.
طراحی بدنه این موتور سیکلیت با نوآوری گره خوررده و از علم دینامیک در بدنه آن بهره گرفته شده است.
در دو سمت این موتور سیلکت دو بال تعبیه شده که شبیه به بال یک حشره است و بصورت متحرک است ضمن اینکه این دوبال نیمه شفاف هستند تا قطعات داخلی آن قابل رویت باشد و می توان گفت که این ویژگی موتور سیکلت 04Gen آن را در دسته محصولات مفهومی قرار داده است.
بدنه این محصول شرکت یاماها شبیه به موتور وسپا است و ترمزهای جلو و عقب آن هم دیسکی هستند. این موتور سیکلت را می توان بعنوان نسل جدیدی از موتورهای وسپا شرکت یاماها در نظر گرفت.
شاسیبلند کوپه چری با فناوری تصویرسازی ۳بعدی با لیزر!
هنوز اطلاعات و تصاویر رسمی از این خودرو نمایشی در دست نیست اما تناسباتی که در این اسکچ ها می بینید، تمیرینی هستند برای رسیدن به فرم های طراحی نسل آتی محصولات چری. از جمله مشخصه های جالب در مفهومی Chery FV2030 باید به استفاده از فناوری تصویرسازی 3بعدی با لیزر در کابین به جای سیستم های اطلاعات و سرگرمی مرسوم اشاره کرد که تصاویر و اطلاعات لازم را بصورت سه بعدی روی داشبورد به نمایش می گذارد. FV2030 همچنین دارای سیستم احیاء انرژی حاصل از ترمز در چرخ هاست و پیشرانه آن، تا جایی که اطلاع داریم، از نوع تمام الکتریکی است.
برای اطلاعات و تصاویر رسمی تا روز رونمایی از این خودرو مفهومی در نمایشگاه بینالمللی خودرو پکن منتظر بمانید.
یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه هلند است که سیاستمداران آن به دنبال ممنوع کردن استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی تا سال 2025بوده و هم اکنون زمینه را برای تسهیل خرید و استفاده عموم مردم از خودروهای برقی سازگار با محیط زیست آماده می کنند.
PvdA یا حزب کارگر هلند طرحی را پیشنهاد داده که به تصویب اکثریت اعضای مجلس نمایندگان این کشور هم رسیده است. در صورت تبدیل این طرح به قانون شرکت های خودروسازی حتی حق فروش خودروهای هیبریدی و دوگانه سوز را هم نخواهند داشت و تمامی خودروهای جدید به فروش رفته در کشور هلند یا باید تمام برقی باشند یا انرژی مورد نیاز برای حرکت آنها با گاز هیدروژن تامین شود.
اگر چه چنین طرحی بسیار بلندپروازانه تلقی می شود و برخی احزاب دیگر مانند حزب آزادی و دموکراسی هلند آن را غیرواقع بینانه توصیف کرده اند، احتمال تبدیل این طرح به قانون زیاد است. وزیر امور اقتصادی هلند هم اذعان کرده که تا 10 سال آینده تنها 15 درصد از خودروهای جدید به فروش رفته در هلند خودروهای الکتریکی خواهند بود.
نسل چهارم میتسوبیشی پاجیرو کنونی (متفاوت از میتسوبیشی پاجیرو اسپرت) که با عنوان میتسوبیشی Montero و Shogun نیز در سراسر دنیا عرضه می شود در نمایشگاه خودروی پاریس 2006 رونمایی شد.
به گزارش خبرخودرو، اخیرا اعلام شده است که این شاسی بلند بزرگ به نسل پنجم نمی رسد.
دو دلیل اصلی برای اتخاذ این تصمیم شامل کاهش فروش این شاسی بلند پرچم دار و قوانین آلایندگی سخت گیرانه در برخی بازارها است. اصلاح در بهره وری و افزودن ویژگی هایی جدید به مدلی 9 ساله تغییری قابل توجه را در رشد فروش ایجاد نخواهد کرد چرا که اکنون رقابت در طراحی و تکنولوژی های جدیدتر است. در سال مالی گذشته 54 هزار دستگاه از پاجیرو در سراسر دنیا به فروش رسید در حالی که فروش این خودرو در ابتدا 160 هزار دستگاه بود.
این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته که نسل بعدی پاجیرو را تولید نکند و در عوض بر خودروهایی پر فروش تر و کم مصرف تر تمرکز کند. این خودروساز بر کراس اوور/شاسی بلندهایی کوچک تر تمرکز خواهد کرد که شامل میتسوبیشی اوتلندر است. گمان می رود نسخه های هیبریدی شارژی و تمام برقی این خودرو نیز در آینده عرضه شوند. سال آینده نسل چهارم میتسوبیشی ASX بر اساس میتسوبیشی eX کانسپت ساخته می شود که ماه اکتبر در نمایشگاه خودروی توکیو 2015 رونمایی شد. گزارش شده است که این خودرو نسخه ای هیبریدی شارژی نیز خواهد داشت اما تا قبل از سال 2017 عرضه نخواهد شد.
آینده میتسوبیشی متکی بر کلاس کراس اوورها و شاسی بلندها خواهد بود.
رسوایی اخیر فولکس واگن سبب شده تا این شرکت آلمانی هر آن چه را که در توان دارد برای جبران وجهه ازدست رفته اش انجام دهد و در این بین معرفی محصولات مفهومی محصولات مفهومی یکی از راه کارها می باشد.
به گزارش خبرخودرو، در مرحله اول شاهد عرضه محصولات مفهومی فولکس واگن درنمایشگاه CES لاس وگاس در ژانویه سال آینده خواهیم بود.
مقامات برگزار کننده CES اعلام کرده اند که رئیس هیئت مدیر برند خودروهای سواری فولکس واگن یاهمان رئیس بزرگ آقای هربرت دیس یکی از سخنرانان مدعی CES خواهد بود و لذا اقدام به معرفی خودروهای این شرکت خواهدنمود.
مسلما سخنرانی دیس درروز پنجم ژانویه حول محور معرفی یک محصول الکتریکی کاملا نوآورانه با قابلیت ادغام مفهوم اینترنت اشیا و صنعت خودروسازی که دارای امکانات ایمنی بسیاری است خواهد چرخید. متاسفانه درحال حاضر جزئیات چندانی در مورد این مسئله دردسترس نیست.
CES اعلام کرده که پیش ازاعلام مسئله رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن نام مدیر آن را در فهرست سخنرانان کلیدی قرار داده و نخواسته که فرصتی را برای احیای وضعیت آن و معرفی محصولات جدیدش ایجاد کند. آنان نیزبه خوبی می دانند که بهتر است درمورد مسائلی که مشتریان و شرکت کنندگان در جلسه علاقمند هستند صحبت کنند. گفتنی جنرال موتورز آئودی نیز جز سخنرانان دیگر این همایش هستند.
مرسدس این روزها خود را حسابی درگیر معرفی کلاس E جدید کرده است. اما این باعث نشده که محصولات دیگر خود را فراموش کند.
به گزارش خبرخودرو، در شرایطی که تصاویر داخلی کلاس E منتشر شده است، مرسدس اقدام به عرضه نسخه جدید خودروی کوپه کلاس S کرده است. خودروی جدید S400 4MATIC کوپه تغییر چندانی از لحاظ ظاهری نکرده است و تنها تمایز آن استفاده از موتور 3.0 لیتری V6 توربو به توان 362 اسب بخار و گشتاور 369 پوند فوت در دور توربو 1800 تا 4500 می باشد. این نیرو ازطریق یک جعبه دنده خودکار 7G – Tronic PLUS به چرخ ها منتقل میشود. خودروی فوق می تواند ظرف مدت 5.6 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و بیشینه سرعت 250km/h دست پیدا کند. میزان مصرف سوخت کوپه کلاس S حدود 8.3 لیتر درهر 100 کیلومتر می باشد و آلایندگی کربن دی اکسید آن 193 گرم بر کیلومتر می باشد.
مرسدس بنز کلاس S کوپه دارای چراغ های جلوی LED، سامانه تهویه هوای خودکار THERMOTRONIC، سامانه سرگرمی اطلاعاتی COMAND ONLINE، سامانه پارک خودکار و سامانه تعلیق AIRMATIC است. فروش اولین دستگاه از این محصول با قیمت پایه 99960 یورو در آلمان آغاز خواهد شد.
آلفا رومئو 4C اسپایدر مدل 2016 اکنون در استرالیا به فروش می رسد و در کنار مدل کوپه آن قرار دارد که اوایل سال جاری رونمایی شد.
به گزارش خبرخودرو، 4C اسپایدر با قیمت 99 هزار دلار به اضافه هزینه جابه جایی در حدود 10 هزار دلار گران تر از همتای دارای سقف خود است.
خریداران با پرداخت این هزینه می توانند رودستری را دریافت کنند که از ساختار سبک 4C کوپه بهره برده و دارای وزن 1035 کیلوگرم است که تنها 10 کیلوگرم بیش تر از مدل کوپه آن است.
آلفا رومئو اعلام کرده که 4C اسپایدر توانایی هایی همچون مدل کوپه آن دارد.
هر دوی این مدل ها با طراحی فیبر کربنی مونوکوک ساخته شده اند و از سیستم تعلیق MacPherson در جلو و ساختار wishbone دوگانه در عقب بهره می برند.
وزن مشابه این دو مدل باعث شده تا 4C اسپایدر دارای شتاب صفر تا صد مشابه مدل کوپه آن در حدود 4.5 ثانیه باشد.
بیشینه سرعت این خودرو 258 کیلومتر بر ساعت اعلام شده در حالی که میزان مصرف سوخت آن 69 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
نیروی 4C اسپایدر از موتور توربوشارژ و تزریق مستقیم 1.75 لیتری چهار سیلندر بنزینی با قدرت 177 کیلووات و گشتاور 350 نیوتون متر به کار رفته در 4C کوپه تامین می شود.
هر دوی این مدل ها نیز از گیربکس دو کلاجه شش سرعته و طراحی دیفرانسیل عقب بهره می برند.
به تازگی اولین تصاویر از نسل دوم هوندا فیت تویست مدل 2016 در حال تست در برزیل فاش شده است.
به گزارش خبرخودرو، گفته می شود هوندا فیت تویست جدید اواسط سال 2016 وارد نمایندگی های فروش برزیل خواهد شد.
هوندا فیت تویست نسخه ای کراس اوور و هوشمندتر از نسل قبلی هوندا فیت (هوندا جاز درهند) و مخصوص بازار برزیل است. اگرچه تصاویر فاش شده جزئیات زیادی از طراحی بدنه این خودرو رانشان نمی دهند اما یک طراحی ذهنی منتشر شده از فیت تویست ایده ای از این مدل جدید را به نمایش گذاشته است.
نیروی هوندا فیت تویست کنونی در برزیل از موتور 1.5 لیتری Flex-fuel با قدرت 116اسب بخار و گشتاور 153 نیوتون متر متصل به گیربکس دستی یا CVT تامین می شود. جدیدترین فیت تویست نیز از همین موتور بهره خواهد برد که البته کمی اصلاح شده تا عملکرد بهتر و مصرف سوخت کم تری داشته باشد.
مرسدس بنز SLK به زودی از خط تولید حذف می شود و مرسدس بنز SLC کانورتیبل که در نمایشگاه خودروی دیترویت 2016 معرفی می شود جایگزین آن خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، مرسدس بنز SLC بدون سقف جدید در مقایسه با SLK دارای اصلاحاتی خواهد بود که شامل طراحی قسمت جلوی نوین با چراغ های جلو و جلوپنجره جدید، سپر عقب نوین، تودوزی اصلاح شده و طیف موتوری به روز شده است.
گمان می رود نیرومحرکه این خودرو شامل 2.0 لیتری توربوی بنزینی به روز شده برای جایگزینی نسخه 1.8 لیتری کنونی باشد که در مدل های SLK200 و SLK300 عرضه می شود.
گمان می رود SLC200 دارای قدرت 135 کیلووات و گشتاور 300 نیوتون متر باشد اما SLC300 از قدرت 180 کیلووات و گشتاور 370 نیوتون متر بهره خواهد برد. SLC200 دارای گزینه های گیربکس دستی شش سرعته و اتوماتیک 9 سرعته خواهد بود در حالی که احتمالا SLC300 تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود.
هیچ اطلاعاتی دیگری در مورد این خودرو تایید نشده البته به نظر می رسد این برند یک نسخه ممتاز SLC400 را با موتور توربوشارژ شش سیلندر بنزینی جدید برای این خودرو عرضه کند در حالی که مرسدس AMG SLC نیز با موتور 4.0 لیتری تواین توربو بنزینی نوین و یا 5.5 لیتری V8 به کار رفته در SLK 55 AMGامکان عرضه دارد.
واگن سوبارو Levorg مدل 2016 کاملا جدید قبل از عرضه بومی در سال آینده، هفته جاری در استرالیا فاش شده است.
به گزارش خبرخودرو، هنوز زمان دقیق عرضه Levorg در استرالیا اعلام نشده البته سوبارو اواسط سال 2016 را برای این کار تایید کرده است.
Levorg که اواخر سال 2013 به عنوان یک کانسپت معرفی شد کمی پس از آن در بازار خانگی خود یعنی ژاپن به فروش رسید و سپس اوایل سال جاری روانه بازار انگلستان شد.
در همین زمان بود که سوباروی استرالیا نیز پس از ابراز تمایل برای ارائه واگن کوچک جدیدی در بازار، از عرضه این خودرو در بازار خود خبر داد.
Levorg در استرالیا به عنوانی جایگزینی برای واگن لیبرتی عرضه می شود که نسل های قبلی آن بزرگ تر بودند.
اطلاعات بیش تر از عرضه این خودرو در بازار استرالیا طی ماه های آینده منتشر خواهد شد.
تصاویر جدیدی از نسخه تولیدی پیکاپ فیات Toro برای بازار آمریکای لاتین به صورت آنلاین منتشر شده است.
به گزارش خبرخودرو، گمان می رود این خودرو که توسط فیات کرایسلر برزیل معرفی شده، در نیمه اول سال 2016 وارد نمایندگی های فروش این کشور شود.
بدنه این خودرو دارای چراغ های پیلوت باریک مجزا از چراغ های جلو است که نور آن ها به جلوپنجره کرومی دو تکه می تابد. سپر زیرین این خودرو در نسخه های بالاتر دارای روکش کرومی قاب و لبه زیرین نقره ای است.
این خودرو دارای رینگ های آلیاژی 18 اینچی ممتاز بوده و از قسمت های پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و رکاب های در بهره میبرد. هم چنین یک جفت ریل سقف بزرگ و آینه های کناری با چراغ راهنما نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. قسمت پشت این خودرو دارای چراغ های عقب قاب دار باریک، لوگوی بزرگ فیات و در صندوق عقب barn شکل است.
فیات Toro با دو گزینه موتور 1.8 لیتری 16 سوپاپ E-Torq Flex بنزینی و 2.0 لیتری 16 سوپاپ مولتی جت توربو دیزل عرضه خواهد شد. موتور 1.8 لیتری این خودرو قدرت 138 اسب بخار داشته و به گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل است در حالی که موتور دیگر آن قدرت 170 اسب بخار تولید کرده و با گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک 9 سرعته عرضه می شود.
فولکس واگن اولین تیزر از خودروی کانسپت تمام برقی Bulli را منتشر کرد که ماه ژانویه در نمایشگاه CES سال 2016 رونمایی خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، این خودروساز اعلام کرده که رونمایی جهانی کانسپت برقی جدیدش، آغاز دوره جدیدی از خودروهای برقی ارزان با طیف حرکتی بالا را نشان می دهد. دکتر Herbert Diess، مدیر برند خودروهای سواری فولکس واگن در این نمایشگاه سخنرانیکرده و از فولکس واگن E-Bulli کانسپت جدید رونمایی می کند.
تصویر تیزر این خودرو که توسط فولکس واگن منتشر شده، قسمت جلوی متمایز و تهاجمی را نشان می دهد که برخلاف دیگر مدل های تولیدی این خودروساز است. یک جلوپنجره V شکل عریض با قسمت های افقی به همراه چراغ های LED در قسمت جلوی این خودرو به چشم می خورد. لوگوی بزرگی از فولکس واگن در مرکز جلوپنجره این خودرو قرار گرفته و به خاطر نشان دادن حالت یک کانسپت، نورپردازی شده است. چراغ های جلوی کوچک اما قدرتمند و لامپ های دید در روز C شکل جزئیات دیده شده در این تیزر را کامل می کنند.
گفته می شود این کانسپت به تولید رسیده و طراحی خود را حفظ خواهد کرد. گزارش شده است که نسخه تولیدی این خودرو از سال 2017 در کارخانهPuebla فولکس واگن در مکزیک ساخته می شود.
فولکس واگن Bulli تمام برقی یا همان میکروباس که این خودروساز معرفی کرده دارای نسخه ای معمولی نیز خواهد بود که از موتورهای بنزینی و دیزلی چهار سیلندر رایج بهره می برد.
تصاویر جدید منتشر شده از سدان فیات Aegea/Tipo حاکی از تغییرات اندک ظاهر آن است.
به گزارش خبرخودرو ، احتمالا خودروی جذاب تر Aegea/Tipo با بسته های ارتقایی ظاهری جدیدی که برای محصولات آبارث در نظر گرفته شده اند، عرضه می شود .
با نگاهی به تصاویر این محصول می توان متوجه ظاهر اسپرت تر آن با دو خروجی اگزوز، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب و در کل سامانه تعلیق کاهش ارتفاع یافته شد. لذا می توان انتظار داشت که تیپوی جدید دارای قدرت بیشتری نیز باشد. گفته می شود که به دلیل استفاده از بدنه 356 S این خودرو با نام Aegea S شناخته خواهد شد.
در کل می توان گفت که Aegea S دارای ظاهری هجومی تر با سپرها و باله های کناری متفاوت است. علاوه بر این در قسمت جلویی، جلو پنجره جدید، قاب قرمز رنگ آیینه ها و رنگ بندی متفاوت سقف به چشم می خورد.
این محصول دارای یک موتور 1.4 لیتری توربو به توان 138 اسب بخار و گشتاور 177 پوند فوت است که در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دستی مشابه فیات 124 spider نصب شده است.
سرجیو مارکیونه، مدیر فیات کرایسلر، گفت در شرایطی که ادغام این شرکت با جنرال موتورز غیر متحمل می باشد، بر روی برنامه پنج ساله سرمایه گذاریش تمرکز خواهد کرد.
به گزارش خبرخودرو، هزینه های این شرکت خودروسازی دربخش تولید خودروهای سبز تر و با آلایندگی کم تر بسیار قابل توجه می باشد. لذا فیات کرایسلر تصمیم دارد از طریق همکاری با یک شرکت دیگر بار هزینه هایش را بکاهد و آن را با طرف دیگر تقسیم کند.
البته این برنامه به حیات و یا از هم پاشیدگی فیات بستگی ندارد و به گفته مدیر عاملش تنها باعث قرارگیری آن در وضعیت نامطلوبی میشود. گفتنی است اولیل سال جاری فیات کراسیلر طی نامه ای به جنرال موتورز پیشنهاد متحد شدن این دو غول خودروسازی را ارائه کرده بود اما جی ام آن را درجا رد کرده بود.
مارکیونه دراین باره گفت: ما مورد قبول واقع نشده ایم و نمی توانیم چیزی را تحمیل کنیم ولی این به معنای آمادگی شرکت برای همکاری با هر شریکی که شرایط را قبول می کند نیست.
وی گفت که شرکتش بر روی برنامه سرمایه گذاری 52 میلیارد دلاریش برای توسعه و بهبود برند تمرکز خواهد کرد. اما این برنامه آن قدرها هم که ساده به نظر می رسد عملی نیست. درواقع معرفی محصولات جدید درشرایطی که اکثر بازارها من جمله چین در وضعیت نامناسبی به سر می برند کار دشواری است و این مسئله باعث شده که شرکتش فعلا فاصله زیادی با هدف فروش هفت میلیون دستگاهی سال 2018 دارد.
خودروساز تازه وارد آمریکایی از برنامه خود برای ساخت اولین کارخانه تولیدی در نوادا خبر داده است.
به گزارش خبرخودرو، فارادی فیوچر در پی رقابت با تسلا در بازار خودروهای برقی است و در واقع بسیاری از کارکنان سابق تسلا را نیز در خود جای داده است. فارادی فیوچر به همراه فرماندار نوادا، Brian Sandoval از برنامه خود برای هزینه 1 بیلیون دلار در کارخانه جدیدی خارج از لاس وگاس خبر داده است.
گمان می رود کارخانه جدید این خودروساز که خودرو تولید کرده و زمینه ای برای تست تکنولوژی های حمل و نقل آینده ایجاد می کند، حدود 4500 فرصت شغلی فراهم سازد. نوادا همان ایالتی است که تسلا در آن کارخانه gigafactory خود را می سازد که بزرگ ترین کارخانه تولید باطری دنیا خواهد شد.
پشتیبان مالی فارادی فیوچر یک بیلیونر چینی به نام YuetingJia است که مالک LeTV، شریک چینی Netflix است.
فارادی فیوچر در نمایشگاه مصارف الکترونیک ماه ژانویه 2016 از اولین خودروی کانسپت خود رونمایی خواهد کرد. اولین خودروی تولیدی این خودروساز تا سال 2017 وارد جاده خواهد شد.