قلب جهنمی برای جیپ گرندچروکی
تاکنون پیشرانه SRT هلکت با قدرت اعجاببرانگیز ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر، توانسته خودروهای داج چارجر و چلنجر را به مرتبهای والا رهنمون شود. با این وجود، استفاده از این قوای محرکه برای شاسیبلند جیپ چروکی نیز از همان ابتدا مطرح اما پشت چراغ قرمز تأیید مقامات فیات-کرایسلر متوقف شده بود.

Jeep Grand Cherokee SRT8
اکنون گزارشهای جدید حاکی از این است که چراغ سبز برای مدل هلکت جیپ گراند چروکی با کد داخلی پروژه K روشن شده است.

Jeep Grand Cherokee SRT8
جیپ گرند چروکی با این پیشرانه با نام Trackhawk شناخته شده و سال ۲۰۱۷ روانه بازار میشود. پیشرانه ۶.۲ لیتری HEMI V8 همان موتور هلکت است که با یک گیربکس ۸ سرعته خودکار ساخت ZF هر چهار چرخ خودرو را به حرکت وا میدارد.

Jeep Grand Cherokee SRT8

Jeep Grand Cherokee SRT8 interior
این خودرو با بیشینه سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۳ ثانیهای خود، در قامت یک سوپراسپرت شاسیبلند، هر خودرویی را به چالش میکشد و البته طبیعی است که سریعترین خودروی SUV جهان نیز خواهد بود. در مقایسه، پورشه کاین توربو S شتاب صفر تا ۹۶ را در ۳.۸ ثانیه برجای گذاشته و به بیشینه سرعت ۲۸۳.۲ کیلومتر بر ساعت دست مییابد.

Jeep Grand Cherokee SRT8 interior
جدا از صحت و عملی بودن این آمارها و اعداد غیر رسمی، میتوان Trackhawk را خودرویی شجاع دل و بسیار فراتر از مدل فعلی SRT آن دانست. در حال حاضر با پیشرانه ۶.۴ لیتری بدون سوپرشارژر و با تنفس طبیعی ۴۷۰ اسبی و ۶۳۰ نیوتنمتری کمی سریعتر از نسخه استاندارد این خودرو است. نسخه SRT گرندچروکی(تصاویر متعلق به نسخه SRT میباشند)