ی جی معاون امور بین الملل شرکت خودروسازی بایک موتور چین از برنامه این شرکت برای احداث کارخانه خودروسازی در ایران خبر داد.
لی جی در یک کنفرانس خبری در پکن گفت: کارخانه این شرکت در ایران سالانه ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.
وی همچنین گفت که بایک موتور قصد دارد یک قرارداد با سازمان تنظیم مقررات صنایع اندونزی برای تولید خودروهای برقی در این کشور امضا کند.
سرجیو مارچیونه خواستار ادغام بزرگان صنعت خودرو برای کاهش هزینههای طراحی خودروهای پیشرفته ای شده که آلایندگی کمتری دارند اما جنرال موتورز که هدف مورد علاقه فیات کرایسلر بود مکررا حاضر به مذاکره در این باره نشد.
سرجیونه در حاشیه نشست سهامداران در آمستردام گفت: نیاز به یکپارچه شدن فعالیتها همچنان وجود دارد. با اینهمه فورد اعلام کرده علاقه ی به همکاری با فیات کرایسلر ندارد.
مدیرعامل فیات کرایسلر که تا سال 2018 ریاست این شرکت را برعهده دارد، اظهار کرد خودروسازان کره ای در میان بزرگان صنعت خودرو هستند اما علاقه ای به ادغام نشان نمیدهند.
بزرگترین خودروساز کره جنوبی هیوندای موتور است که حدود 34 درصد در کیا موتورز سهم دارد.
مارچیونه در نبود یک خودروساز شریک، به تلاشهایش برای اجرای برنامه سرمایه گذاری بلندپروازانه ای متمرکز شده که شامل بهسازی برندهای جیپ، آلفا رومئو و مازراتی و حذف بدهی فیات کرایسلر است.
بر اساس گزارش رویترز، وی عنوان کرد اگر فیات کرایسلر پیش از سال 2018 موفق به پرداخت بدهیهایش شود، موافق پرداخت سود سهام خواهد بود. فیات کرایسلر تا پایان سال گذشته پنج میلیارد یورو بدهی صنعتی داشت و انتظار دارد تا پایان سال 2018 چهار تا پنج میلیارد یورو نقدینگی مثبت پیدا کند.
در برزیل پنج برابر بیشتر از آمریکا موضوع شلیک به خودروها و جرم و جنایت رخ میدهد و مشتریان بیشتری برای خودروهای ضد گلوله وجود دارد. تحولات سیاسی و انقلابهای جهان عرب با عنوان بهار عربی به این صنعت رونق زیادی داده است و شیوخ زیادی در کشورهایی که تحولات خشونتآمیز در آنها افزایش یافته مشتریان این خودروها شدند. خودروسازانی مانند مرسدس بنز و بیامو و البته در برههای از زمان فورد نسخههایی از خودروهای ضد گلوله برای مشتریان خاص و ثروتمندشان ساختهاند.
در بسیاری از موارد تغییراتی که پس از تولید خودرو صورت میگیرد عموما توسط شرکتهای بینالمللی مانند IAC و Utah صورت میگیرد که از سال 1993 تا به امروز بیش از 5500 خودرو را ضد گلوله کردهاند. هزینه ضد گلوله شدن خودرویی مانند BMW 750i حداقل 50 هزار دلار است و ممکن است تا 100 هزار دلار نیز افزایش یابد و شامل سیستمهای دفاعی مانند کپسول دودزا و شوک الکتریکی یا سامانههای دیگری نیز میشوند که گاهی سری هستند و اطلاعاتی از آنها اعلام نمیشود؛ این حساسیت در رابطه با قابلیتهای خودروهای سران کشورها بیشتر و سریتر است.
مراحل مختلفی برای ضد گلوله شدن یک خودرو انجام میشود که این کار با برداشتن اجزای مختلف آن صورت میگیرد (شیشهها، کفپوشها، صندلیها، سیمکشیها و غیره) در مرحله بعدی درها و ستونهای خودرو برداشته میشود و با بریده شدن و انجام برخی تغییرات فضا کافی برای تزریق مواد ضدگلوله به داخلی آنها ایجاد میشود. براساس نیاز مشتری و سطح مقاومت خودرو ممکن است فرآیندها و مواد مورد استفاده تغییر پیدا کنند و مقاومت لازم بر اساس نیاز مشتری ایجاد میشود. به علت سنگین شدن درها اتصال آنها به بدنه با افزودن لولای سوم تقویت میشوند. سپرها و سایر بخشهای خودرو بهگونهای با استفاده از مواد ضدگلوله تقویت میشوند که ظاهر خودرو در داخل و خارج آن تغییری نکند و مشخص نشود که این خودرو ضد گلوله شده است.
شیشهها
تغییر شیشههای خودرو به نوع مقاوم در برابر گلوله مهمترین بخش است، هرچند در خودروهای امروزی شیشهها از نوع ایمنشده هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند، اما نمیتوانند در برابر گلولهها مقاومت کنند و بهراحتی مانند کاغذ سوراخ میشوند. شیشههای ضد گلوله از پلیکربنات (نوعی پلاستیک سخت) ساخته میشوند که ممکن است بین 2 تا 5 سانتیمتر ضخامت داشته باشند که موتورهای بالابر این شیشهها نیز با نوع قویتری تعویض میشوند تا بتوانند از پس وزن اضافه شده برآیند.
تایرها
تایرهای پنچر رو عادی میتوانند در برابر عواملی که در محیط و جادهها وجود دارد مقاومت کنند و در صورت پنچر شدن به دلیل دیواره محکمی که دارند به مسیر خود تا حدی ادامه دهند، اما این تایرها در برابر گلولهها مقاومتی ندارند. برای اینکه تایرها در صورت اصابت گلوله بتوانند به مسیر خود ادامه دهند شرکت IAC با استفاده از فناوری خاصی تایرهایی را تولید کرده است که در هر شرایطی با کمک حلقههای پلیمری که دارند بتوانند با سرعت 100 کیلومتر در ساعت مسیری در حدود100 کیلومتر را بپیماید.
موتور و جعبه دنده
به دلیل وزن زیاد خودروهای ضدگلوله تغییراتی در شاسی و سایر بخشهایی که وزن خودرو و ضربات وارده به آن را تحمل میکنند داده میشود و با تقویت شدن آنها استحکام خودرو تضمین میشود. در خودروهایی با کمترین میزان ضدگلوله شدن حداقل 200 کیلو به وزن خودرو اضافه میشود و در بالاترین سطح آن ممکن است تا 700 کیلوگرم خودرو با افزایش حجم مواجه شود. موتورهای خودروهایی که ضدگلوله میشوند عموما قدرت کافی برای این مقدار وزن اضافه را دارند و افزایش قدرت موتور تنها زمانی صورت میگیرد که مشتری درخواست کند یا شرایط خاصی وجود داشته باشد، در صورتی که تغییرات ایجاد شده روی عملکرد خودرو تاثیر بگذارد جعبه دنده و تغییرات لازم در موتور ایجاد میشود تا این خودروها در شرایط خطر بتوانند با سرعت و شتاب بالا با وجود وزن بیشتر از منطقه دور شوند. برای حفاظت از اجزای حساس موتور مانند رادیاتور هم حفاظهایی در نظر گرفته میشود و موارد زیادی برای جلوگیری از رسیدن ضربه به موتور صورت میگیرد تا حملهکنندگان نتوانند از راههای مختلف و تصادفهای عمدی خودرو را متوقف کنند. در برخی شرایط سیستمهای حفاظتی پیچیدهای ممکن است روی خودرو سوار شود تا هر نوع حمله غافلگیرانهای به خودرو دفع شود.
شهر دوبی در کشور امارات در روزهای 19 تا 21 اردیبهشت، میزبان نمایشگاه اتومکانیکا خواهد بود و بیش از 2000 غرفه گذار از حدود 60 کشور جهان، آخرین دستاوردهای خود را در زمینه قطعات و خدمات مرتبط با خودرو به نمایش میگذارند.
نمایشگاه اتومکانیا، بزرگترین نمایشگاه در زمینه قطعات و خدمات مرتبط با خودرو است که از سوی مسه فرانکفورت در کشورهای مختلف جهان برگزار میشود و در اتومکانیکای دوبی پایگاه خبری عصر خودرو و هفتهنامه خودرو امروز بهعنوان حامیان رسانهای این نمایشگاه، در غرفهای مستقل میزبان علاقهمندان خواهند بود.
جهت بررسی آخرین اخبار و اطلاعات از اتومکانیکا دوبی میتواند به اینجا مراجعه کنید ضمن آنکه اطلاعات بیشتر در زمینه اتومکانیکا در پایگاه این نمایشگاه به آدرسwww.automechanikadubai.com در دسترس خواهد بود.
تاکنون در سال 2016 تعداد 497هزارو874 خودرو مونتاژ شده است. این عدد نشاندهنده 7.59درصد رشد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته است.به گفته انجمن، «با این وجود امکانی در پیشبرد هدف بازار حاصل میشود برای رسیدن به تولید انبوه 2.8 میلیون واحد برای به پایان بردن سال». آنها در ماه فوریه با رسیدن به عدد 279.463 واحد 13.2درصد رشد به ثبت رساندند. کارفرمایان عنوان کردند که «رونق دادن به مصرف داخلی، بهبود در بازارهای اروپایی و گسترش دادن صادرات به دیگر کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نیز از نشانههای مهم رشد برای بخش تولید خودرو در اسپانیا به حساب میآید.»در حال حاضر خودروهای بسیاری از کارخانههای اسپانیایی به کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده ارسال میشود.
این بازارها از مکانهایی هستند که فروش خودروهای اسپانیایی در آن طی سالهای اخیر بهطور قابل توجهی افزایش یافته است. انجمن «Anfac» تضمین کرد که «بخش خودروسازی نشاندهنده ساختار تولیدی مرتبط با تخصصیسازی کارخانهها هستند. تخصیص مدلهای جدید نیز بر پایه رقابت هر کارخانه است، که با طراحیهای جدید سعی دارند تقاضای جهانی را جذب کنند. آنها گفتند: «از این رو، در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیاز به اقدامات مشترکی احساس میشود که بتوانند رقابت در بخشهای صنعتی را مورد تشویق قرار دهند.»
در حال حاضر کارخانههای اسپانیایی مبارزه میکنند تا قیمتهای جدید مدلهای مختلف را پایین آورند، مانند کارخانه «فولکسواگن» در شهر «ناوارا» (اسپانیا)، کارخانه «پژو سیتروئن ویگو» یا «رنو» در شهر «وایادولید» (اسپانیا) که در حال حاضر مشغول مذاکره کردن برای سومین برنامه تجاری هستند. مدلهایی که تولید میشوند مخصوص استفاده همه جهان هستند که از اسپانیا به بقیه بازارها صادر میشوند. گروه (Anfac) متذکر شد که صادر کنندگان خودرو در حال «به ثبت رساندن تولید مثبت» هستند.
این رشد برابر با افزایش 15.55درصدی فروش در خارج از اسپانیا است که به 229.181 واحد میرسد.مجموع تعداد خودروهای صادر شده در دو ماه اول سال برابر با 406.965 واحد بوده است که این عدد 9درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است. این آمار افزایش نسبی برابر 81.7درصد را در تولید کلی نشان میدهند. یعنی از هر 100 خودرو تعداد 82 خودروی به فروش رفته مربوط به خارج از کشور بوده است.
استفان ویل، نخست وزیر ایالت ساکسونی سفلای آلمان اظهار کرد ماتیاس مولر – مدیرعامل این خودروساز – در نوامبر از اقدامات ریاضتی در این شرکت خبر داده بود.
ایالت ساکسونی سفلی یکی از سهامداران بزرگ فولکس واگن است که در وولفسبورگ مستقر است و بزرگترین کارفرمای این منطقه است. ویل به عنوان نماینده دولت منطقه ای یک کرسی در هیات مدیره فولکس واگن در اختیار دارد.
نخست وزیر ساکسونی سفلی اظهار کرد: این اقدام مطابق با نظر دولت منطقه است که معتقد است سیگنال مثبتی در این زمینه ضروری است.
وی گفت: خبری از فولکس واگن دریافت کرده که تایید میکند هیات مدیره این شرکت موافق کاهش پاداشها هستند و مدلهای مختلفی در حال حاضر در دست بررسی است که راهکار مناسب و منصفانه ای برای همه هستند.
یکی از مسائل مطرح در این جنجال، سزاوار بودن مدیران فولکس واگن برای دریافت پاداشهای مربوط به عملکرد در سال 2015 است.
مدیرعامل فولکس واگن پس از افشای رسوایی آلایندگی دیزلی این شرکت در شش ماه قبل و افشای تقلب این خودروساز در تستهای آلایندگی دیزلی، به سرعت اقدامات ریاضتی را توصیه کرد. هزینه این رسوایی همچنان غیرقابل محاسبه بوده و انتظار می رود به دلیل جریمهها و شکایتهای مطرح شده به میلیاردها یورو بالغ شود.
مارتین وینترکورن، مدیرعامل سابق فولکس واگن که سپتامبر گذشته پس از افشای این رسوایی بلافاصله از سمتش کنارهگیری کرد، در مدت چند سال گذشته بالاترین دریافتی را در میان مدیران آلمانی داشته و سالانه حدود 15 میلیون یورو دریافت میکرد. از کل رقم 15.8 میلیون یورویی که وی در سال 2014 دریافت کرد، 13.9 میلیون یورو پاداش بود. سایر اعضای هیات مدیره همان سال پاداشهایی بین چهار تا هفت میلیون یورو به جیب زدند.
بر اساس گزارش هفته نامه اشپیگل، هانس دیتر پوچ، مدیر مالی سابق که در اکتبر به ریاست هیات مدیره منصوب شد، حدود 10 میلیون یورو پاداش جبرانی برای حقوق کمتری که در نتیجه تغییر سمت خواهد داشت، دریافت کرد.
بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که بیش از 200 میلیارد یورو فروش سالانه دارد، معمولا برای کارمندان آلمانی خود سخاوتمند بوده و در سال 2014 به هر یک 5900 یورو پاداش پرداخت کرد و برای سال 2015 پاداش دیگری را وعده داده بود اما هنوز اعلام نکرده چه میزان خواهد بود.
انجمن تولیدکنندگان خودروی چین اعلام کرد ماه گذشته 2.06 میلیون دستگاه سدان، شاسی بلند و مینی ون در بزرگترین بازار خودروی جهان به فروش رفت که 9.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
فروش خودروهای شاسی بلند حدود 50 درصد و مدلهای مینی ون حدود 18 درصد رشد کرد در حالیکه فروش خودروهای سدان 3.3 درصد کاهش یافت.
مجموع فروش خودرو شامل کامیونها و اتوبوسها 8.8 درصد رشد کرد و به 2.4 میلیون دستگاه رسید.
روند رشد فروش خودروی چین از سال 2009 که 45 درصد رشد داشت، آهسته شده اما این کشور همچنان مهمترین بازار خودروسازان جهانی باقی مانده که برای درآمد بالاتر به رشد تقاضای مصرفکنندگان چینی متکی هستند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، فروش خودرو در چین سال گذشته با کاهش چشمگیری روبهرو شد و به 21.1 میلیون دستگاه رسید اما میزان فروش پس از اینکه پکن مالیات بر فروش خودروهای کوچک در سپتامبر را کاهش داد، بهبود پیدا کرد.
فروش خودروهای چینی نسبتا ارزان با روند رشد کلی بازار پیش رفت و ماه گذشته 5.8 درصد افزایش یافت. فروش خودروهای سدان برند چینی 21 درصد کاهش داشت اما فروش شاسی بلندها 46 درصد و مدلهای مینی ون 19 درصد رشد کرد.
تحویل خودروهای برند جنرال موتورز و شرکای چینی این شرکت در مارس 0.6 درصد کاهش یافت و به 296 هزار و 939 دستگاه رسید. تحویل شاسی بلندها 124 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و فروش کادیلاک 19 درصد رشد کرد.
فروش فورد با کمک افزایش 29 درصدی فروش مدلهای شاسی بلند، پنج درصد رشد کرد و به 114 هزار و 788 دستگاه رسید. برند لینکلن این شرکت که اخیرا وارد چین شده است در سه ماهه اول 5484 دستگاه فروخت که سه برابر افزایش نشان داد.
تحویل خودروهای بام و از جمله خودروهای برند مینی حدود 11 درصد رشد کرد و به 127 هزار و 105 دستگاه رسید.
در این حادثه که در استان پنجاب پاکستان اتفاق افتاد یک دستگاه اتوبوس مسافربری از مقابل با کامیونی برخورد کرد که در نتیجه آن 19 مسافر از جمله تعدادی زن و کودک جان خود را از دست دادند.
یکی از نیروهای امداد و نجات پاکستان گفت: این حادثه رانندگی چندین مجروح نیز داشته است. همچنین شواهد حاکی از آن است که سرعت بالای اتوبوس علت وقوع این سانحه بوده هرچند کارشناسان در حال بررسی دقیقتر دلیل این تصادف هستند.
به گزارش Breakingnews، وقوع سوانح جادهای مرگبار در پاکستان متداول است که دلیل آن زیرساختهای نامناسب جادهای و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان میشود
این خودروساز انگلیسی قوه تخلیل خود را در کانسپت "آینده لوکس" آزاد گذاشته و این خودرو را طوری در نظر دارد که حتی در آن جایی برای راننده در نظر گرفته نشده است. در عوضفضای داخل خودرو به دو کاناپه نرم و راحت و یک میز ملاقات در وسط اختصاص داده شده است به این معنی که این خودرو هیچ گونه فرمان، پدال و حتی کمربند ایمنی ندارد. بنتلی تصور می کند که روزی فرا می رسد که طراحی خودروها بر اساس این اصل که خودروهای خودران مصون از تصادف هستند، انجام خواهد شد.
براساس این گزارش، لوکس ساز انگلیسی این ایده را در مراسمی در لندن مطرح کرده و استفان سیلاف مدیر بخش طراحی بنتلی گفته است داخل این کانسپت آنطور هم که شما تصور می کنید دور از ذهن نیست؛ به ویژه اگر مالک یکی از خودروهای بنتلی با راننده مخصوص بوده باشید.
بنتلی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک از موادی همچون سنگ و چرم و پارچه پروتئینی در طراحی داخلی خودروهای خود استفاده کند.
در نمای جلو این خودرو، جلو پنجره حذف شده و جای خود را به یک قطعه تزئینی کوچک جلو کاپوت داده که یادآور طراحی کراس اور تسلا مدل X است. در قسمت عقب خودرو نیز چراغها کمی تغییر کرده و یک قسمت مشکی که نور راهنمای عقب را از چراغ ترمز جدا می کند به آن اضافه شده است.
این بروز رسانی تنها در بخش طراحی خودرو نبوده است. براساس اطلاعاتی که در وبسایت تسلا آمده طی مسافت این خودرو با یک بار شارژ از 270 مایل به 294 مایل است.
شایعات حاکی از اینست که تسلا در تدارک تولید یک مدل P100D با عملکرد بالا است اما این شرکت هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است. شتاب صفر تا 100 مدل S کنونی تنها 2.8 ثانیه است.