محمود کریمی مسؤول تیم «بادپای نصیر» دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در حاشیه نخستین کنفرانس مهندسی مکانیک و هوافضا در گفتوگو با خبرنگار علمی ایسنا آلودگی هوا را یکی از مشکلات و معضلات اصلی کلانشهرها نام برد و گفت: یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا استفاده از دوچرخه است و یکی از مشکلات شهری برای استفاده از دوچرخه نیز شیب خیابانها و معابر است که این امر دوچرخه سواری را با مشکلاتی همراه میکند.
وی از ارائه ایدهای برای رفع این مشکل خبر داد و یادآور شد: برای این منظور اقدام به طراحی و ساخت دوچرخه دومنظوره هیبریدی شد که این تحقیقات با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در قالب تیم بادپای نصیر اجرایی شد.
کریمی با اشاره به جزئیات دوچرخه طراحی شده، توضیح داد: این دوچرخه با الهام از یوزپلنگ ایرانی به صورت دو منظوره طراحی شد، به این معنا که در مسیر هموار این دوچرخه به صورت پدالی حرکت میکند و در مسیرهای دارای شیب میتوان از سیستم برقی آن بهره برد.
این محقق، خاطرنشان کرد: در مکانهای مسطح که از پدال برای حرکت دوچرخه استفاده میشود، باتری نیز همزمان شارژ میشود و با هر بار شارژ، دوچرخه قادر است تا 10 کیلومتر و اگر از باتریهای باکیفیت استفاده شود تا 20 کیلومتر را طی مسافت کند.
وی با تاکید بر این که اگر به طور برنامهریزی شده از پدال و سیستم برقی دوچرخه استفاده شود، باتری آن تا 40 کیلومتر مسافت دوام دارد، یادآور شد: تمام این ویژگیها به مشخصات باتری، سرعت و شرایط جاده بستگی دارد.
مسؤول تیم بادپای نصیر به بیان اجرای فاز توسعهای این طرح پرداخت و اظهار کرد: برای این دوچرخه همچنین سیستمی طراحی شد تا فرد بتواند سرعت، میزان شارژ باتری و نقشه راه را بر روی تلفن همراه خود مشاهده کند و قرار است این سیستم در قالب یک سایت توسعه یابد.
وی با تاکید بر این که این دوچرخه با نام «چیتا» عرضه شده است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم تا با مذاکره و رایزنی با شهرداری تهران، «چیتا» را به تولید انبوه برسانیم.
شرایط فروش اعتباری خودروهای هاوال از سوی عظیم خودرو به شرح زیر می باشد.

الون ماسک مدیرعامل تسلا در توئیتر خود اعلام کرد که سفارشات برای تسلا مدل 3 اکنون به مرز 400 هزار دستگاه رسیده است.
شرکت خودروسازی تسلا هفته گذشته اعلام کرده که تنها ظرف یک هفته از رونمایی مدل 3 بیش از 325 هزار مورد سفارش برای این خودروی جدید دریافت کرده است. البته هیچ ضمانتی وجود ندارد که تمام این سفارشات ثبت شده محقق شوند و بسیاری ممکن است فسخ شوند.
رقم دقیق پیش فروش تسلا مدل 3 از سوی این شرکت اعلام نشده است.
دیارموید اوکانل معاون توسعه تجارت تسلا گفت: چیزی در حدود 400 هزار نفر هر یک 1000 دلار برای سفارش مدل 3 پرداخت کرده اند تا از شانس داشتن این خودرو برخوردار شوند.
اوکانل اذعان کرد: موفقیت واقعی تحویل یک محصول خوب با این تیراژ به مشتریان است.
تسلا مدل 3 قرار است اواخر سال آینده روانه بازار شود اما اگر چند سال طول نکشد که تسلا جوابگوی این حجم از سفارشات باشد قطعا چندین ماه طول خواهد کشید.
خودروی برقی مدل 3 با قیمت 35 هزار دلاری و شتاب صفر تا 100 زیر شش ثانیه، ارزان ترین خودروی تسلا خواهد بود.
اما در این تصویر که در این مطلب قرار داده ایم مشاهده می کنید که عبارت TOYOTA به وضوح در این لوگو قابل مشاهده است.
ی جی معاون امور بین الملل شرکت خودروسازی بایک موتور چین از برنامه این شرکت برای احداث کارخانه خودروسازی در ایران خبر داد.
لی جی در یک کنفرانس خبری در پکن گفت: کارخانه این شرکت در ایران سالانه ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه خودرو را خواهد داشت.
وی همچنین گفت که بایک موتور قصد دارد یک قرارداد با سازمان تنظیم مقررات صنایع اندونزی برای تولید خودروهای برقی در این کشور امضا کند.
انجمن تولیدکنندگان خودروی چین اعلام کرد ماه گذشته 2.06 میلیون دستگاه سدان، شاسی بلند و مینی ون در بزرگترین بازار خودروی جهان به فروش رفت که 9.8 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.
فروش خودروهای شاسی بلند حدود 50 درصد و مدلهای مینی ون حدود 18 درصد رشد کرد در حالیکه فروش خودروهای سدان 3.3 درصد کاهش یافت.
مجموع فروش خودرو شامل کامیونها و اتوبوسها 8.8 درصد رشد کرد و به 2.4 میلیون دستگاه رسید.
روند رشد فروش خودروی چین از سال 2009 که 45 درصد رشد داشت، آهسته شده اما این کشور همچنان مهمترین بازار خودروسازان جهانی باقی مانده که برای درآمد بالاتر به رشد تقاضای مصرفکنندگان چینی متکی هستند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، فروش خودرو در چین سال گذشته با کاهش چشمگیری روبهرو شد و به 21.1 میلیون دستگاه رسید اما میزان فروش پس از اینکه پکن مالیات بر فروش خودروهای کوچک در سپتامبر را کاهش داد، بهبود پیدا کرد.
فروش خودروهای چینی نسبتا ارزان با روند رشد کلی بازار پیش رفت و ماه گذشته 5.8 درصد افزایش یافت. فروش خودروهای سدان برند چینی 21 درصد کاهش داشت اما فروش شاسی بلندها 46 درصد و مدلهای مینی ون 19 درصد رشد کرد.
تحویل خودروهای برند جنرال موتورز و شرکای چینی این شرکت در مارس 0.6 درصد کاهش یافت و به 296 هزار و 939 دستگاه رسید. تحویل شاسی بلندها 124 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافت و فروش کادیلاک 19 درصد رشد کرد.
فروش فورد با کمک افزایش 29 درصدی فروش مدلهای شاسی بلند، پنج درصد رشد کرد و به 114 هزار و 788 دستگاه رسید. برند لینکلن این شرکت که اخیرا وارد چین شده است در سه ماهه اول 5484 دستگاه فروخت که سه برابر افزایش نشان داد.
تحویل خودروهای بام و از جمله خودروهای برند مینی حدود 11 درصد رشد کرد و به 127 هزار و 105 دستگاه رسید.
در نمای جلو این خودرو، جلو پنجره حذف شده و جای خود را به یک قطعه تزئینی کوچک جلو کاپوت داده که یادآور طراحی کراس اور تسلا مدل X است. در قسمت عقب خودرو نیز چراغها کمی تغییر کرده و یک قسمت مشکی که نور راهنمای عقب را از چراغ ترمز جدا می کند به آن اضافه شده است.
این بروز رسانی تنها در بخش طراحی خودرو نبوده است. براساس اطلاعاتی که در وبسایت تسلا آمده طی مسافت این خودرو با یک بار شارژ از 270 مایل به 294 مایل است.
شایعات حاکی از اینست که تسلا در تدارک تولید یک مدل P100D با عملکرد بالا است اما این شرکت هنوز چیزی در این باره اعلام نکرده است. شتاب صفر تا 100 مدل S کنونی تنها 2.8 ثانیه است.
این خودروساز کره ای علامت تجاری جدیدی را برای "کیا استینگر" که در رده خودروهای سواری و اسپورت قرار می گیرد، در سازمان اختراعات و نشان های تجاری آمریکا(USPTO) ثبت کرده است.
این نام اولین بار روی کانسپت استینگر GT4 که در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2014 معرفی شد، مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو از یک موتور دو لیتری توربوشارژ که 315 اسب بخار قدرت را به چرخ های عقب می فرستد، بهره می برد.
کانسپت دیگری موسوم به کیا نووو نیز پیش نمایه ای از یک سدان اسپورت کوچک از کیا موتورز را نشان می دهد و شایعات اخیرا حاکی از اینست که مدل تولیدی این خودرو چهار درب خواهد داشت.
کیا موتورز در نوامبر 2015 برای ثبت نام "کیا GT4 استینگر" در اروپا اقدام کرد اما اقدام کیا مخالفان زیادی پیدا کرد و شرکت های دیگر مدعی شدند که این شرکت کپی رایت را نقض کرده است. اما این بار شرکت کره ای پسوند GT4 را حذف و این نام را برای یک خودروی اسپورت در آمریکا ثبت کرده است؛ برخلاف دفعات قبلی که نام ارائه شده برای مصارف زیادی پیشنهاد شده بود.
برخی جزئیات از ثبت نام کیا در سازمان اختراعات و نشان های تجاری آمریکا همچنین بیانگر اینست که کیا سعی دارد از هرگونه مشکل در زمینه کپی رایت اجتناب کند.
تولید خودروی اسپورت جدید کیا که احتمالا استینگر نام خواهد داشت گمان میرود در سال 2017 شروع شود.
این 11 میلیارد دلار بخشی از توافقی است که در مورد صادرات 15 میلیارد دلاری از این خودروها صورت می گیرد.
دولت محافظه کار قبلی نیز قرارداد منعقده با سعودیها را تصویب کرده بود و دولت جدید لیبرال تصمیم گرفت به آن احترام بگذارد چرا که لغو آن به مجازاتهای مالی سنگین منجر می شد و به منافع تجاری بلند مدت کانادا لطمه می زد.
گروه های طرفدار حقوق بشر از جمله عفو بین الملل و پروجکت پلافشیر از دولت کانادا خواسته بودند این قرار داد را لغو کند.
دیون گفته است که دولت از نزدیک تمام مجوزهای صادراتی سعودی را زیر نظر خواهد داشت تا تضمین شود که آنها در راستای قوانین بین الملل ، حقوق بشر و منافع ملی کانادا هستند.
در این اسناد به بحث برانگیز بودن این قرار داد اشاره ولی در نهایت نتیجه گیری شده است که هیچ گونه نقضی صورت نگرفته تا بتوان لغو قرار داد را توجیه کرد .
یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه هلند است که سیاستمداران آن به دنبال ممنوع کردن استفاده از خودروهای بنزین سوز و دیزلی تا سال 2025بوده و هم اکنون زمینه را برای تسهیل خرید و استفاده عموم مردم از خودروهای برقی سازگار با محیط زیست آماده می کنند.
PvdA یا حزب کارگر هلند طرحی را پیشنهاد داده که به تصویب اکثریت اعضای مجلس نمایندگان این کشور هم رسیده است. در صورت تبدیل این طرح به قانون شرکت های خودروسازی حتی حق فروش خودروهای هیبریدی و دوگانه سوز را هم نخواهند داشت و تمامی خودروهای جدید به فروش رفته در کشور هلند یا باید تمام برقی باشند یا انرژی مورد نیاز برای حرکت آنها با گاز هیدروژن تامین شود.
اگر چه چنین طرحی بسیار بلندپروازانه تلقی می شود و برخی احزاب دیگر مانند حزب آزادی و دموکراسی هلند آن را غیرواقع بینانه توصیف کرده اند، احتمال تبدیل این طرح به قانون زیاد است. وزیر امور اقتصادی هلند هم اذعان کرده که تا 10 سال آینده تنها 15 درصد از خودروهای جدید به فروش رفته در هلند خودروهای الکتریکی خواهند بود.
مرسدس این روزها خود را حسابی درگیر معرفی کلاس E جدید کرده است. اما این باعث نشده که محصولات دیگر خود را فراموش کند.
به گزارش خبرخودرو، در شرایطی که تصاویر داخلی کلاس E منتشر شده است، مرسدس اقدام به عرضه نسخه جدید خودروی کوپه کلاس S کرده است. خودروی جدید S400 4MATIC کوپه تغییر چندانی از لحاظ ظاهری نکرده است و تنها تمایز آن استفاده از موتور 3.0 لیتری V6 توربو به توان 362 اسب بخار و گشتاور 369 پوند فوت در دور توربو 1800 تا 4500 می باشد. این نیرو ازطریق یک جعبه دنده خودکار 7G – Tronic PLUS به چرخ ها منتقل میشود. خودروی فوق می تواند ظرف مدت 5.6 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و بیشینه سرعت 250km/h دست پیدا کند. میزان مصرف سوخت کوپه کلاس S حدود 8.3 لیتر درهر 100 کیلومتر می باشد و آلایندگی کربن دی اکسید آن 193 گرم بر کیلومتر می باشد.
مرسدس بنز کلاس S کوپه دارای چراغ های جلوی LED، سامانه تهویه هوای خودکار THERMOTRONIC، سامانه سرگرمی اطلاعاتی COMAND ONLINE، سامانه پارک خودکار و سامانه تعلیق AIRMATIC است. فروش اولین دستگاه از این محصول با قیمت پایه 99960 یورو در آلمان آغاز خواهد شد.
مرسدس بنز SLK به زودی از خط تولید حذف می شود و مرسدس بنز SLC کانورتیبل که در نمایشگاه خودروی دیترویت 2016 معرفی می شود جایگزین آن خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، مرسدس بنز SLC بدون سقف جدید در مقایسه با SLK دارای اصلاحاتی خواهد بود که شامل طراحی قسمت جلوی نوین با چراغ های جلو و جلوپنجره جدید، سپر عقب نوین، تودوزی اصلاح شده و طیف موتوری به روز شده است.
گمان می رود نیرومحرکه این خودرو شامل 2.0 لیتری توربوی بنزینی به روز شده برای جایگزینی نسخه 1.8 لیتری کنونی باشد که در مدل های SLK200 و SLK300 عرضه می شود.
گمان می رود SLC200 دارای قدرت 135 کیلووات و گشتاور 300 نیوتون متر باشد اما SLC300 از قدرت 180 کیلووات و گشتاور 370 نیوتون متر بهره خواهد برد. SLC200 دارای گزینه های گیربکس دستی شش سرعته و اتوماتیک 9 سرعته خواهد بود در حالی که احتمالا SLC300 تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود.
هیچ اطلاعاتی دیگری در مورد این خودرو تایید نشده البته به نظر می رسد این برند یک نسخه ممتاز SLC400 را با موتور توربوشارژ شش سیلندر بنزینی جدید برای این خودرو عرضه کند در حالی که مرسدس AMG SLC نیز با موتور 4.0 لیتری تواین توربو بنزینی نوین و یا 5.5 لیتری V8 به کار رفته در SLK 55 AMGامکان عرضه دارد.
تصاویر جدیدی از نسخه تولیدی پیکاپ فیات Toro برای بازار آمریکای لاتین به صورت آنلاین منتشر شده است.
به گزارش خبرخودرو، گمان می رود این خودرو که توسط فیات کرایسلر برزیل معرفی شده، در نیمه اول سال 2016 وارد نمایندگی های فروش این کشور شود.
بدنه این خودرو دارای چراغ های پیلوت باریک مجزا از چراغ های جلو است که نور آن ها به جلوپنجره کرومی دو تکه می تابد. سپر زیرین این خودرو در نسخه های بالاتر دارای روکش کرومی قاب و لبه زیرین نقره ای است.
این خودرو دارای رینگ های آلیاژی 18 اینچی ممتاز بوده و از قسمت های پلاستیکی مشکی روی گلگیرها و رکاب های در بهره میبرد. هم چنین یک جفت ریل سقف بزرگ و آینه های کناری با چراغ راهنما نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است. قسمت پشت این خودرو دارای چراغ های عقب قاب دار باریک، لوگوی بزرگ فیات و در صندوق عقب barn شکل است.
فیات Toro با دو گزینه موتور 1.8 لیتری 16 سوپاپ E-Torq Flex بنزینی و 2.0 لیتری 16 سوپاپ مولتی جت توربو دیزل عرضه خواهد شد. موتور 1.8 لیتری این خودرو قدرت 138 اسب بخار داشته و به گیربکس اتوماتیک شش سرعته متصل است در حالی که موتور دیگر آن قدرت 170 اسب بخار تولید کرده و با گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک 9 سرعته عرضه می شود.
فولکس واگن اولین تیزر از خودروی کانسپت تمام برقی Bulli را منتشر کرد که ماه ژانویه در نمایشگاه CES سال 2016 رونمایی خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، این خودروساز اعلام کرده که رونمایی جهانی کانسپت برقی جدیدش، آغاز دوره جدیدی از خودروهای برقی ارزان با طیف حرکتی بالا را نشان می دهد. دکتر Herbert Diess، مدیر برند خودروهای سواری فولکس واگن در این نمایشگاه سخنرانیکرده و از فولکس واگن E-Bulli کانسپت جدید رونمایی می کند.
تصویر تیزر این خودرو که توسط فولکس واگن منتشر شده، قسمت جلوی متمایز و تهاجمی را نشان می دهد که برخلاف دیگر مدل های تولیدی این خودروساز است. یک جلوپنجره V شکل عریض با قسمت های افقی به همراه چراغ های LED در قسمت جلوی این خودرو به چشم می خورد. لوگوی بزرگی از فولکس واگن در مرکز جلوپنجره این خودرو قرار گرفته و به خاطر نشان دادن حالت یک کانسپت، نورپردازی شده است. چراغ های جلوی کوچک اما قدرتمند و لامپ های دید در روز C شکل جزئیات دیده شده در این تیزر را کامل می کنند.
گفته می شود این کانسپت به تولید رسیده و طراحی خود را حفظ خواهد کرد. گزارش شده است که نسخه تولیدی این خودرو از سال 2017 در کارخانهPuebla فولکس واگن در مکزیک ساخته می شود.
فولکس واگن Bulli تمام برقی یا همان میکروباس که این خودروساز معرفی کرده دارای نسخه ای معمولی نیز خواهد بود که از موتورهای بنزینی و دیزلی چهار سیلندر رایج بهره می برد.
تصاویر جدید منتشر شده از سدان فیات Aegea/Tipo حاکی از تغییرات اندک ظاهر آن است.
به گزارش خبرخودرو ، احتمالا خودروی جذاب تر Aegea/Tipo با بسته های ارتقایی ظاهری جدیدی که برای محصولات آبارث در نظر گرفته شده اند، عرضه می شود .
با نگاهی به تصاویر این محصول می توان متوجه ظاهر اسپرت تر آن با دو خروجی اگزوز، اسپویلر عقب، دیفیوزر عقب و در کل سامانه تعلیق کاهش ارتفاع یافته شد. لذا می توان انتظار داشت که تیپوی جدید دارای قدرت بیشتری نیز باشد. گفته می شود که به دلیل استفاده از بدنه 356 S این خودرو با نام Aegea S شناخته خواهد شد.
در کل می توان گفت که Aegea S دارای ظاهری هجومی تر با سپرها و باله های کناری متفاوت است. علاوه بر این در قسمت جلویی، جلو پنجره جدید، قاب قرمز رنگ آیینه ها و رنگ بندی متفاوت سقف به چشم می خورد.
این محصول دارای یک موتور 1.4 لیتری توربو به توان 138 اسب بخار و گشتاور 177 پوند فوت است که در کنار یک جعبه دنده شش سرعته دستی مشابه فیات 124 spider نصب شده است.
خودروساز تازه وارد آمریکایی از برنامه خود برای ساخت اولین کارخانه تولیدی در نوادا خبر داده است.
به گزارش خبرخودرو، فارادی فیوچر در پی رقابت با تسلا در بازار خودروهای برقی است و در واقع بسیاری از کارکنان سابق تسلا را نیز در خود جای داده است. فارادی فیوچر به همراه فرماندار نوادا، Brian Sandoval از برنامه خود برای هزینه 1 بیلیون دلار در کارخانه جدیدی خارج از لاس وگاس خبر داده است.
گمان می رود کارخانه جدید این خودروساز که خودرو تولید کرده و زمینه ای برای تست تکنولوژی های حمل و نقل آینده ایجاد می کند، حدود 4500 فرصت شغلی فراهم سازد. نوادا همان ایالتی است که تسلا در آن کارخانه gigafactory خود را می سازد که بزرگ ترین کارخانه تولید باطری دنیا خواهد شد.
پشتیبان مالی فارادی فیوچر یک بیلیونر چینی به نام YuetingJia است که مالک LeTV، شریک چینی Netflix است.
فارادی فیوچر در نمایشگاه مصارف الکترونیک ماه ژانویه 2016 از اولین خودروی کانسپت خود رونمایی خواهد کرد. اولین خودروی تولیدی این خودروساز تا سال 2017 وارد جاده خواهد شد.
اشکودا رومستر از لیست کالاهای خودرویی حذف می شود و این برند اهل چک فولکس واگن تایید کرده که برنامه های ساخت جایگزین برای این چندمنظوره کامپکت را لغو کرده است.
به گزارش خبرخودرو، عکاسان مخفی در ماه ژوئن اعلام کردند که اشکودا رومستر جدید بر اساس فولکس واگن کادی جدید ساخته شده و با درهای عقب با لولای جلو، شیشه هایی با شکل عجیب و در صندوق عقب با لولای روی سقف به خاطر سهولت در باز شدن درهای کشویی بیش تر شبیه به یک ون شده است.
اما تصمیمی در لحظه آخر باعث شد تا رومستر به کتاب های تاریخ وارد شود چنان چه یکی از سخن گویان این خودروساز اظهار داشت که این برند به جای آن بر شاسی بلند کوچکی پر فروش تمرکز خواهد کرد.
به گفته این سخن گو، "جایگزینی برای رومستر وجود ندارد". وی گفت: "ما تصمیم گرفتیم به جای کلاس چندمنظوره ها، طیف مدل های خود در کلاس شاسی بلند را توسعه دهیم."
گمان می رود شاسی بلند جایگزین رومستر بر اساس فولکس واگن تیگوان جدید ساخته شده و دارای قطعات زیرساخت، نیرومحرکه، قطعات فنی اصلی و دیگر تکنولوژی های مشابه با این خودرو باشد.
تولید اشکودا رومستر در سال 2006 در جمهوری چک آغاز شد. این خودرو با طیفی از موتورهای بنزینی و دیزلی موجود بود. این خودرو تا زمانی که اشکودا تولید نسل اول آن را در آوریل سال جاری متوقف کرد، ساخته می شد.
به تازگی طراحی ذهنی از فیس لیفت ماهیندرا کوانتو منتشر شده است که گفته می شود شاید پس از عرضه، ماهیندرا کانتو (Canto) نامیده شود.
به گزارش خبرخودرو، در این طراحی ذهنی بر تغییرات قسمت جلوی خودرو تمرکز شده که ظاهری تهاجمی را برای آن فراهم ساخته است. گمان می رود مجموعه چراغ های جلوی جدید با چراغ های LED دید در روز، جلوپنجره نمادین ماهیندرا با هایلایت های کرومی، سپرهای نوین و زه های بدنه ظاهری شبیه به شاسی بلند به فیس لیفت کوانتو بدهند.
احتمالا داخل این خودرو پلاستیک های بهتر و سیستم سرگرمی ارتقا یافته با برنامه BlueSense تعبیه خواهد شد. هم چنین ممکن است فیس لیفت کوانتو یا ماهیندرا کانتو به گیربکس دستی اتوماتیک شده مجهز شود که در TUV300 موجود است.
در حال حاضر، کوانتو از موتور 1.5 لیتری دیزلی سه سیلندر بهره می برد که نسخه ای کوچک شده از موتور Xylo است. احتمالا ماهیندرا موتور mHawk80 سه سیلندر به کار رفته در TUV300 را برای این مدل فیس لیفت عرضه خواهد کرد. این موتور با قدرت 84 اسب بخار و گشتارو 230 نیوتون متر در TUV300 دارای میزان مصرف سوخت 1 لیتر در هر 18.49 کیلومتر است.
گمان می رود فیس لیفت کوانتو و S101 مدل های ماهیندرا در سال جاری را تکمیل کنند.
رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ با توجه به افزایش مشکل نقدینگی در صنعت لنت ترمز ، به تاخیر صورت گرفته در پرداخت مطالبات این صنعت اشاره و اظهار داشت : متاسفانه تولیدکنندگان لنت ترمز از مدت ها قبل تاکنون نتوانسته اند مطالباتشان را از خودروسازان دریافت کنند.
حسین لاجوردی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو به بسته خروج از رکود دولت و تاثیر آن بر وضعیت آینده بازار لنت ترمز پرداخت و اظهار داشت : یکی از معضلات رکود بازار عدم ارائه تسهیلات بانکی به تولیدکنندگان است به طوری که امروز بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات جدی نقدینگی مواجه هستند و اگر این مشکل ادامه یابد قطعا با مسائل جدی تری مواجه خواهند شد.
وی همچنین با اشاره به حضور پررنگ محصولات چینی در بازار در وضعیت کنونی گفت : تولیدکنندگان داخلی نباید در وضعیت فعلی بازار را برای کالاهای چینی خالی کنند چرا که همین بازار جزء را نیز در این شرایط از دست خواهند داد.
وی در ادامه به پیشنهاد ارائه شده به سازمان استاندارد در خصوص جلوگیری از ورود قطعات تقلبی در بازار پرداخت و اظهار داشت : در راستای ممانعت از واردات و تولید قطعات و لنت های تقلبی که گاها در کارگاههای غیر مجاز و زیر زمینی تولید و در بسته بندی های معتبر خارجی عرضه می شوند به سازمان استاندارد پیشنهاداتی ارسال و به دفعات در این ارتباط جلساتی برگزار شده است .
وی گفت : در صورتی که سازمان استاندارد از عرضه این قطعات در بازار جلوگیری کند اقدام مهمی خواهد بود البته در این راستا جلساتی با حضور تولیدکنندگان لنت ترمز و سازمان استاندارد و حمایت از تولیدکننده مصرف کننده و سایر دستگاههای مسئول در این زمینه برگزار شد تا برای این موضوع نیز تدبیری اندیشیده شود تا مردم نیز کالای با استانداردی را خریداری کنند و نام کالای ایرانی هم بدنام نشود و جلوی اجناس تقلبی نیز گرفته شود.
رئیس انجمن صنایع تولید لنت ترمز و کلاچ خاطر نشان کرد : چرا باید لنت ترمز های تقلبی وارد بازار شود و ارز کشور خارج شود در حالی که تولیدات داخلی از استانداردهای بالاتری برخوردارند از این رو معتقدم که دولت باید توافق نموده و اقلام با کیفیت بالا را که نمایندگی خدمات پس از فروش نیز دارند را اجازه ورود دهد.
وی گفت : امروز بازار مصرف لنت ترمز تغییر نکرده و همچنان رشد تقاضا در این بازار وجود دارد اما متاسفانه جنس های کم کیفیت خارجی بازار مصرف را در اختیار گرفتند.
وی اظهار داشت : متاسفانه در شرایطی که دست تولیدکننده داخلی در تمامی جهات بسته است می گوید حرکت کن ، این در حالی است اگر اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند عملی شود قطعا بخش زیادی از مشکلات رفع خواهد شد.
واحد عملیات ویژه مک لارن یک بخش مخصوص است که آپشن های سفارشی بدون محدودیت را برای مشتریان عرضه می کند.
به گزارش خبرخودرو، این واحد هم چنین قادر است بر اساس درخواست مشتریان خودروهای تک سفارشی را نیز بسازد البته به شرطی که قیمت برای آن ها مهم نباشد.
Robert Melville، مدیر طراحی مک لارن در پاسخی به سوال در مورد امکان ساخت شاسی بلند یا خودروهای چهار سرنشین مک لارن اظهار داشت: "اگر مشتریان به واحد عملیات ویژه مراجعه کنند یک بدنه کاملا جدید با قدرت بیش تر یا کم تر برای آن ها طراحی می شود. ما هر چیزی را که بخواهید برای شما طراحی می کنیم البته به شرطی که پول برایتان مهم نباشد."
در حال حاضر مک لارن برنامه ای برای توسعه طیف مدل های خود با خودروهای شاسی بلند یا بزرگ تر ندارد. این نوع خودروها با طرح کنونی مک لارن همخوانی ندارند که تنها ابرخودروها و هایپرکارها را تولید می کند. هم چنین این خودروساز هیچ معماری ندارد که بتواند ساختار یک شاسی بلندرا برای آن ها شکل دهد.
در نتیجه، ساخت یک شاسی بلند میلیون ها پوند هزینه برای این خودروساز خواهد داشت چرا که باید ساختار فیبر کربنی کاملا جدیدی برای آن طراحی و ساخته شود. حتی در صورت تولید چنین مدلی تعداد آن به خاظر هزینه ها محدود خواهد بود. این مدل می تواند خودرویی فوق ویژه باشد که با رنج روورهای ممتاز از واحد خودروهای ویژه لند روور رقابت می کند.
بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کامیون ولوو FH سایپادیزل با کسب نمره کیفی (20.16-)، توانست ضمن صدرنشینی در گروه کامیون و کامیونت های تولیدی در کشور، رکورد جدیدی در عرصه کیفیت خودروهای تجاری به ثبت برساند.
حسین ابراهیمی مدیرکیفیت شرکت سایپادیزل ضمن اعلام خبر فوق افزود: محصول ولوو FH500 ، نسل جدید کامیون های ولوو در رده کشنده با قدرت موتور500 اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو 4 است که پس از 3 سال غیبت این برند پرطرفدار در ایران، از سال جاری وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور گردیده و تولید آن در شرکت سایپادیزل در حال حاضر انجام می پذیرد.
وی افزود: آخرین سری از کامیونهای ولوو FH که توسط سایپادیزل در سال 91 تولید و به بازار عرضه گردید، دارای نمره کیفی میانگین (24-) بود در حالی که در نسل جدید این محصول اروپایی، این عدد با کاهشی چشمگیر به عدد (20.16-)، ارتقاء یافته است.
ابراهیمی همچنین با اشاره به روند مناسب ارتقاء کیفی سایر محصولات شرکت سایپادیزل در شش ماهه نخست سال جاری گفت: در طی این مدت، 4 محصول دیگر این شرکت به نام های کشنده البرز T375 ، کامیونت الوند، کشنده کاوه و البرز باری R270 به ترتیب با ترتیب با کسب نمره حداقل کیفی (35-)، (35.91-)، (37.25-) و (40-) در جمع برترین کامیون های ساخت داخل کشور (منطقه کیفی خیلی خوب) قرار گرفتند.
مدیر کیفیت سایپادیزل خاطرنشان کرد: با اضافه شدن محصول جدید میدلام از خانواده رنو که از جمله خودروهای باکیفیت، کم استهلاک و پرطرفدار در کشور می باشد، نیز در آینده ای نزدیک، شاهد حضور پررنگ تر محصولات سایپادیزل در رده خیلی خوب خودروهای تجاری خواهیم بود.
گفتنی است، شرکت سایپادیزل با بیش از نیم قرن تجربه در تولید خودروهای تجاری و همکاری با برندهای مطرح دنیا نظیر ولوو تراکس، رنو تراکس و ... در سالهای گذشته موفق به کسب عناوینی همچون: برترین خودروساز تجاری کشور، با کیفیت ترین تولید کننده خودروهای تجاری کشور و واحد نمونه صنعتی و... گردیده است.
نیسان رسما خودروهای ورسا را به دلیل مشکل کمک فنرهایشان فراخوان کرد.
به گزارش خبر خودرو، طبق اعلام اداره ملی ایمنی جاده ای ایالات متحده (NHTSA) تعداد زیادی از خودروهای ورسا در فهرست فراخوان شرکت قرار می گیرند. در این اعلامیه علت فراخوان مشکل کمک فنرهای جلو که ممکن است در معرض خوردگی نمک سطح جاده قرار بگیرند، اعلام شده است.
NHTSA اعلام کرد کلیه خودروهای نیسان ورسای مدل 2007 تا 2012 تولیدی بین می 2006 تا نوامبر 2012 در ایالت های کانکتیکات، دلوار، آیوآ، ایلیوینس، ایندیانا، کنتاکی، ماساچوست و دست کم هفده ایالت دیگر که عمدتا سردسیر هستند مشمول این طرح فرخوان می شود.
قرار است دارندگان خودروهای فوق به طور رسمی از جزئیات فرآیند فراخوان مطلع شده و سپس شاهد آغاز جمع آوری محصولات فوق الذکر دراواسط نوامبر سال جاری باشیم. نیسان وعده داده که پس از بازگشت خودروها به نمایندگی های فروش اقدام به رفع عیب و تعمیر رایگان آن ها نماید.
گروه صنعتي ايرانخودرو در سومين نمایشگاه تخصصي خودرو، وسايل نقليه سبك و سنگين و صنايع وابسته آستانه در قزاقستان حضوري فعال خواهد داشت.
شركت ايرانخودرو در سومين نمايشگاه خودرو و صنايع وابسته در مركز نمايشگاهي «كورمه» پايتخت قزاقستان مشاركت ميكند. خودروهاي سواري شامل دنا، رانا، سورن اييالايكس جديد و وانت آريسان، محصولاتي است كه در غرفه گروه صنعتي ايرانخودرو به معرض ديد بازديدكنندگان قرار ميگيرد.
گروه صنعتي ايرانخودرو در غرفهاي به مساحت 160 متر مربع فضاي سرپوشيده نسبت به عرضه آخرين دستاوردها و محصولات خود به تجار، خريداران خودرو و عموم مردم اقدام خواهد كرد. هدف از مشاركت در اين نمايشگاه، توسعه بازار محصولات ايرانخودرو در كشورهاي شرق درياي خزر شامل قزاقستان، ازبكستان، تاجيكستان، تركمنستان و قرقيزستان است و اين امر با توجه به نياز مبرم كشور قزاقستان به عنوان يكي از نقاط اصلي آسياي مركزي و قفقاز به نوسازي ناوگان حمل و نقل خود - اعم از شخصي و عمومي – صورت ميگيرد.
دوره پيشين نمايشگاه خودرو آستانه در سال 2014 با حضور بيش از 14 هزار بازديدكننده از قزاقستان و كشورهاي اطراف برگزار شده بود.
گفتني است، سومين نمايشگاه خودرو و صنايع وابسته آستانه در راستای گسترش تبادلات تجاری در حوزه خودرو و صنعت حمل و نقل از 17 تا 19 مهر 1394 در مركز قزاقستان برگزار می شود.
لند روور فیلمی از یک اقدام غیرمعمول را منتشر کرده است که در آن یک رنج روور اووک استتار شده در حال تست آفرود دیده می شود.
به گزارش خبرخودرو، البته خودروهای لند روور به خاطر قابلیت رانندگی در تمام شرایط و در هر منطقه ای معروف هستند و به نظر می رسد این خودروساز بریتانیایی می خواهد اطمینان یابد اولین شاسی بلند کامپکت کانورتیبلش با استانداردهای بالای آفرود این برند هماهنگی دارد.
لند روور اعلام کرد اولین شاسی بلند کانورتیبل کامپکت لوکس دنیا پس از تکمیل موفق تست آفرود این خودروساز، پر کاربردترین کانورتیبل دنیا خواهد بود. در این فیلم مشخص است که اووک کانورتیبل دارای کنترل پایین آمدن در سراشیبی، مقاومت بالای بدنه، هماهنگی غیرقابل انتظار چرخ ها، واکنش منطقه ای و حالت های رانندگی مختلف، سیستم چهار چرخ فعال و قابلیت عبور از آب تا عمق نیم متر است.
رنج روور اووک کانورتیبل ماه نوامبر در نمایشگاه خودروی لس آنجلس به طور کامل معرفی شده و از بهار سال 2016 در انگلستان به فروش خواهد رسید.
نسل دوم تویوتا اینووا مدل 2016 که گفته شده در ماه جاری رونمایی جهانی می شود، در نوامبر یا دسامبر سال 2015 در اندونزی عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، اینووا مدل 2016 بر اساس پلتفرم ladder-frame کاملا جدیدی ساخته شده که در هایلوکس جدید نیز به کار رفته و دارای ویژگی های ایمنی بیش تری از جمله امکان تعبیه 7 کیسه هوا است. با توجه به تصویر فاش شده و طراحی های ذهنی منتشر شده از نسل دوم اینووا به نظر می رسد این خودرو دارای طراحی انقلابی روی بدنه خواهد بود تا بزرگ تر و پرمیوم تر از مدل کنونی آن باشد.
نیروی این خودرو از موتور 2.4 لیتری GD دیزلی جدید با قدرت 150 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر تامین خواهد شد که در تویوتا هایلوکس 2015 نیز به کار می رود. تویوتا علاوه بر گیربکس دستی شش سرعته استاندارد یک نسخه اتوماتیک شش سرعته را نیز برای این خودرو عرضه می کند.
حدود 100 روستای حاشیه راههای مازندران برای موتور سواران بحرانی شناخته شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های مازندران با اشاره به جان باختن 55 موتور سوار نیمه نخست امسال در راههای مازندران گفت: حدود 100 روستا درحاشیه راههای استان برای موتور سواری پر خطر است.
محمد زاده مرگ مغزی را بعلت نداشتن کلاه ایمنی، علت مرگ این موتور سواران گروه سنی 21 تا 30 سال اعلام کرد.
او همچنین از توزیع 9 هزار کلاه ایمنی میان موتور سواران و آموزش 27 هزار نفر ساعت برای کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن خبر داد.
بیش از 370 نفر شش ماه نخست امسال براثر سوانح رانندگی در محورهای استان جان باختند که 17 درصد این آمار مربوط به موتورسواران است.
مدیر عامل و مدیراجرایی رنوی هند، SumitSawhney اعلام کرد این خودروساز به زودی لاجی را برای بخش ناوگان های این کشور عرضه خواهد کرد.
به گزارش خبرخودرو،Sawhney اظهار داشت: "در حال حاضر لاجی رتبه سوم را در کلاس خود دارد و خرید چندمنظوره ها نیز منطقی به نظر می رسد. ما برای بخش ناوگان ها به یک خودروی هفت سرنشین نیاز داریم. بنابراین نسخه هفت سرنشین لاجی را عرضه می کنیم و باید ظرفیت تولید خود را از 700 دستگاه کنونی به 1400 دستگاه در ماه برسانیم."
فروش لاجی از زمان عرضه در ماه آوریل سال جاری با روند نزولی رو به رو بوده است. فروش لاجی از اوج 2032 دستگاه به 271 دستگاه در ماه اوت و تنها 522 دستگاه در ماه قبل آن رسیده است. در عین حال تویوتا اینووا با فروش 5175 دستگاه در ماه اوت و 5449 دستگاه در ماه جولای صدرنشین این کلاس بوده است.
لاجی با موتور 1.5 لیتری dCi دیزلی با قدرت 85 و 100 اسب بخار موجود است. نسخه 85 اسب بخاری این خودرو که احتمالا برای بازار ناوگانی عرضه می شود دارای مصرف سوخت 1 لیتر در هر 21.04 کیلومتر و نسخه قدرتمندتر 110 اسب بخاری آن دارای مصرف سوخت 1 لیتر در هر 19.98 کیلومتر است.
پژو تایید کرده که طیف مدل های به روز شده پژو 208 مدل 2016 پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو ماه مارس به زودی و در اواخر ماه جاری در بازار استرالیا عرضه خواهد شد.
به گزارش خبرخودرو، 208 به روز شده با طراحی اصلاح شده و دنده جدید دارای نسخه هایی نوین و قیمت پایه کم تری خواهد بود.
به لطف معرفی نسخه پایه 208 اکسس جدید، اکنون قیمت پایه این خودرو به 15990 دلار کاهش یافته در حالی که قبلا این میزان در حدود 19990 دلار برای مدل اکتیو بوده است.
نسخه اکسس دارای گیربکس دستی پنج سرعته و موتور 1.2 لیتری سه سیلندر PureTech بنزینی با قدرت 60 کیلووات و گشتاور 185 نیوتون متر است البته نسخه دارای گیربکس اتوماتیک شش سرعته اکسس با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر PureTech بنزینی با قدرت81 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتون متر، 18990 دلار قیمت گذاری شده است.
هنوز میزان مصرف سوخت این خط تولید به روز شده اعلام نشده است.
مدل اکتیو این خودرو همچنان عرضه می شود که البته قیمت آن به 21990 دلار افزایش یافته است. نسخه Allureاین خودرو نیز قیمت بیشتر 25990 دلار دارد.
نسخه سه در 208 GTi همچنان مدل پرچم دار این خط تولید است و موتوری قدرتمندتر با قیمتی نزدیک به 30990 دلار دارد در حالی که یک نسخه جدید GT-Line در جایگاهی پایین تر از آن قرار می گیرد و دارای قیمت 27490 دلار است.
208 GTi دارای موتور اصلاح شده 1.6 لیتری توربوشارژ یورو 6 با قدرت 153 کیلووات و گشتاور 300 نیوتون متر است.
نسخه جدید GT-Line این خودرو از موتور 1.2 لیتری توربوی 81 کیلوواتی به کار رفته در نسخه Allure بهره می برد و دارای برخی ویژگی های سبک اسپرت از جمله رینگ های آلیاژی 17 اینچی، هایلایت های مشکی پیانو و قرمز براق، صندلی های اسپرت و غیره است.
چندی پیش از وی نقل شده بود که از ادغام این شرکت با گوگل یا اپل استقبال میکند و معتقد است که به لحاظ تجاری، همردیف شدن با غولهای تکنولوژی یک موفقیت است. اما اکنون رویترز خبر داده است که مارچیونه قصد ادغام شرکتش با خودروسازی جنرال موتورز را دارد و در حال لابی کردن با سرمایهگذاران جنرال موتورز است و تلاش میکند این خودروساز را به پای میز مذاکره بکشاند. جنرال موتورز نسبت به این خبر با احتیاط واکنش نشان داده و اعلام کرده است که منتظر پاسخ از سوی بانکهای سرمایهگذارش است تا در صورت ادامه درخواست مارکیونه مذاکرات «فوری» ترتیب دهد. این خودروساز اوایل سال میلادی جاری ایده ادغام را رد کرده بود. تحلیلگران صنعت خودرو اما بر این باورند که حتی اگر جنرالموتورز پای میز مذاکره بیاید هم چنین ادغامی دور از ذهن بهنظر میرسد چون بدهیهای فیات کرایسلر بسیار سنگین است.
به گزارش دنیای خودرو به نقل از ایسنا، حسن عموزاده افزود: خودروهای تیبا ۲ یا تیبای هاچ بک جدیدترین محصول سایپا است که بزودی مرحله دوم پیش فروش آن آغاز خواهد شد و بنظر می رسد با توجه به استقبال ویژه جذب مشتریان در مرحله اول پیش فروش، استقبال خوبی در دوره دوم پیش فروش از این خودرو صورت پذیرد.
وی همچنین با اشاره به پیش فروش خودرو V5 سایپا در آینده نزدیک گفت: این خودرو نیز با امکانات به روز و ظاهر زیبای خود می تواند با استقبال خوبی در بین مصرف کنندگان داخلی مواجه شود.
عموزاده تاکید کرد: خودرو V5 به منظور تامین نیاز آن دسته از مشتریانی که بدنبال خرید و استفاده از خودروهای شاسی بلند هستند به سبد محصولات سایپا افزوده شده است و تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی این خودرو و بهرهمندی از خدمات پس از فروش گسترده کیفی سایپا از مهمترین نقاط قوت آن بشمار می آید.
قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: خودرو V5 دارای گیربکس تیپ ترونیک و دستی ۵ سرعته و ۵ دنده است و در تجهیزات الکتریکی آن آپشنهایی نظیر ایربگ راننده و سرنشین و سیستم کامپیوتری اطلاعات سفر و سیستم ترمز ABS با EBD در اختیار راننده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: الگوهایی که سایپا برای عرضه محصولات خود در نظر میگیرد بر شاخصههایی همچون قابلیت اطمینان و کارآیی تمرکز دارند و خدمات پس از فروش مناسب این خودروها یکی از مهمترین و بارزترین امکاناتی است که مصرف کننده داخلی را به خرید محصولات وطنی ترغیب کند.

پایگاه اطلاع رسانی آسمان خبر با داشتن بیش از 10 عنوان در زمینه های مختلف از جمله اخبار گردشگری ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، فناوری اطلاعات ، ورزشی ، بین الملل ، فرهنگی و هنری ، علمی ، حوادث ، سرگرمی و اخبار ایران ،مکانی پر مخاطب و محبوب برای کاربران فارسی زبان می باشد .
کاربران بازدید کننده اکثرا از ایران هستند و مشتریان بالقوه محصولات شما محسوب می شوند. با توجه به اینکه پایگاه اطلاع رسانی آسمان خبر در صفحه اول گوگل با کلمات اخبار می باشد ، روزانه کاربران زیادی از طریق موتورهای جستجو وارد سایت می شوند و این ویژگی به شما این امکان را می دهد که هر روز مشتریان جدیدی را جذب نمایید.
محتوای سایت از نظرکاربران ارزشمند و کاربردی است همچنین هیچ یک از بازدیدها از طریق ارسال ایمیل نمی باشد و این ویژگی به شما این امکان را می دهد که محصولات و خدمات خود را در محلی پر بازدید و مورد اعتماد مشتریان عرضه نمایید
تا به حال به این فکر کردهاید که وقتی عمر مفید باتریهای خودروهای هیبریدی به پایان میرسد، چه اتفاقی برای آنها میافتد؟ خب البته حق دارید، ولی جنرالموتورز روشی مبتکرانه برای استفاده از باتریهای فرسوده شورولت ولت پیدا کرده است. پابلو والنسیا (Pablo Valencia)، مدیر ارشد بخش مدیریت چرخه عمر باتریها میگوید:
حتی وقتی یک باتری به پایان عمر مفیدش در یک شورولت ولت میرسد، هنوز ۸۰ درصد از ظرفیت ذخیرهسازی آن باقی میماند.
برای به خدمت گرفتن این باتریهایی که هنوز کاملاً به پایان عمر خود نرسیدهاند، جنرالموتورز از بستههای این باتری در محوطه آزمایشگاه خودروی میلفورد استفاده کرده است؛ جایی که پنج بسته از باتریهای ولت نیروی موردنیاز برای ساختمان مدیریت IT را تأمین میکنند و به این مرکز اجازه میدهند که به وضعیت «مصرف انرژی صفر» برسد.

۲۰۱۶ Chevrolet Volt
این پنج باتری به یک شبکه خورشیدی در کنار دو توربین بادی متصل هستند. این ترکیب، بهتنهایی قادر است نیروی موردنیاز معادل ۱۲ خانه را برای مدت یک سال تأمین کند. این باتریها قابلیت این را دارند که حتی در مواقعی که به آنها نیاز نیست، انرژی را در خود ذخیره کنند. بنابراین در مواقعی که قطعی برق رخ میدهد، میتوانند انرژی موردنیاز ساختمان را تا زمانی در حدود ۴ ساعت تأمین کنند.

gm-volt-batteries-milford

gm-volt-batteries-milford
البته جنرالموتورز تنها کسی نیست که به دنبال استفادههای جایگزین برای باتریها بوده است. نیسان نیز اخیراً از همکاری با شرکت ۴R انرژی استوریج برای بهرهگیری اقتصادی از باتریهای از رده خارج نیسان لیف خبر داده است. این باتریها هم برای سیستم پشتیبانی و هم برای سیستم برق مستقیم مورد استفاده قرار میگیرند.

gm-volt-batteries-milford
دنیا با سرعت اعجابآوری در حال تغییر است. آمریکا میخواهد با یک ماهواره بزرگ همه مردم دنیا را از نعمت اینترنت پرسرعت و آزاد بهرهمند سازد. تویوتا و هوندا دچار دردسر شدهاند و فراخوان بزرگی برای رفع عیب محصولاتشان دادهاند. هیوندای در تکاپو برای بهبود روزافزون است و مرسدس میخواهد یک چشمه دیگر از هنر گوردون واگنر را به همگان بنمایاند.
سرطراح بنتلی در دپارتمان هیوندای
برطبق آنچه منابع خبری نوشتهاند لوک دانکرولوک سرطراح مشهور و توانمند بنتلی قرار است بهزودی به هیوندای نقلمکان کند و کارش را در این کمپانی معظم ادامه دهد. لوک که خالق یکی از بهترین مدلهای تاریخ بنتلی یعنی سری کانتیننتال و فلائینگ اسپور است و آخرین کارش برای بنتلی، مفهومی زیبای EXP 10 Speed 6 بوده قرار است مدیریت دپارتمان طراحی کیا هیوندای را برعهده گیرد. اگر این خبر درست باشد این دومین کوچ یکی از طراحان بزرگ گروه فولکسواگن به کره است. پیش از این و در سال ۲۰۰۶ پیتر شرایر سرطراح مشهور کمپانی آئودی به این گروه عزیمت کرده بود. برطبق خبرها قرار است شرایر تا سال ۲۰۱۷ از این گروه برود و جا را برای ایدههای دانکرولوک باز کند. به نظر میرسد هیوندای عزم خود را برای ساخت محصولاتی با طعم بنتلی جزم کرده است.

Luc Donckerwolke
هوندا و تویوتا و فراخوانی دیگر به دلیل عیب ایربگ
درباره نقص فنی خودروها و فراخوانهای بزرگ شرکتها جهت رفع نقص زیاد شنیدهایم اما گویا این بار و بنا بر اعلام سایت معتبر اتوبلاگ، هوندا و تویوتا به دردسر افتادهاند. بنابر اعلام موسسه امنیت ترافیک و سلامت بزرگراههای آمریکا (NHTSA) و موسسه تاکاتا، هریک از دو خودروساز ژاپنی موظف به فراخوان گستردهای هستند. هوندا باید ۱ میلیون و ۳۹۰ دستگاه و تویوتا ۱ میلیون و ۳۶۵ هزار دستگاه از خودروهایشان را به خاطر عیب ایربگ به کارخانه فرابخواند. خودروهایی که هوندا موظف به فراخوان آنها و رفع نقصشان شده دو مدل پرفروش این شرکت یعنی آکورد در سالهای ۲۰۰۵-۲۰۰۷ و سیویک در سالهای ۲۰۰۱-۲۰۰۵ هستند. فراخوان تویوتا هم مربوط به خودروهایی است که همگی متعلق به دوره زمانی ۲۰۰۳-۲۰۰۷ هستند و مدلهای مختلفی از جمله کرولا، ماتریکس، سکویا، توندرا و لکسس اس سی ۴۳۰ را شامل میشود.

۲۰۰۴ Honda Civic EX
مرسدس E-Class 2016 و خطوط زنانهتر
مرسدس برای سال ۲۰۱۶ در تدارک تغییرات عمدهای در ظاهر و باطن مدل محبوب و پرفروش خود E class است. ازاینرو با تغییراتی گسترده در طراحی خودرو و دمیدن روح جدید به بدنه خودرو، ما را از خاطرات مرد میانسال مرسدس دور میکند. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس بنز در مدل E-class نیز همان خطوط همیشگی و آشنای خود را بهکاربرده تا E را از ابهت مردانهای که در سالهای نهچندان دور داشته جدا کند و همنوا با محصولات جدید کمپانی، چهرهای مواج، ملایم و البته زنانه بیابد.

Mercedes-Benz E-Class Rendering
به گزارش سایت معتبر اتواکسپرس این چهره زنانه که بهتازگی و در ۳ سال اخیر در محصولات بنز بروز یافته بهتازگی در مدل ۲۰۱۶ مرسدس E-class نیز نضج یافته و تصاویر اولیه از E-class 2016 نشان میدهد این مدل بیش از آنکه هویت مشهور، اختصاصی و زیبای خود را حفظ کند به محصولاتی همچون S class و البته C class نزدیک شده و خطوط روی بدنه آن بهویژه در جلو و کناره خودرو یادآور سدان سوپرلوکس مرسدس بنز است.

Mercedes-Benz E-Class Rendering

Mercedes-Benz E-Class Rendering
جاسوسان صنعتی مهندسان مرسدس بنز را در حال آزمایش E-class در نورنبرگ رینگ دیدهاند. البته از عکسهای جاسوسان نمیتوان مشخصات دقیقی برای این مدل ذکر کرد اما به نظر میرسد که اندکی افزایش در طول خودرو و قوسی ملایم در قسمت انتهایی سقف ایجاد شده است. بدین ترتیب اگر عکسهای لو رفته درست باشد باید از وداع مرسدس بنز با مدلهای جعبهای صحبت، مدلهایی که از ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ و سپس از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ بر مرسدس و شیوه طراحیاش احاطه داشتند.
برطبق شنیدهها مرسدس بنز در این مدل جدید E و گونه AMG از موتوری V8 و دوتوربو با قدرت ۶۰۰ اسببخار بهره میبرد و تأکید دارد حتماً از تکنولوژی PLUG-in در سری E جدید استفاده کند.
نیسان برقی جدیدی به بازار ارائه میکند
نیسان قرار است ون برقی جدیدی با گنجایش ۷ سرنشین تولید کند و آن را تا اواخر تابستان به بازار عرضه کند. این ون که نمونه اصلاح شده ون برقی NV200 است با نام E- NV200 تولید میشود و قرار است در ژاپن و اروپا تولید گردد. این خودرو فعلاً در آمریکا در حال گذراندن آزمایشهای نهایی است. از آنجا که این خودرو بسیار بهینه است برای خانوادههای بزرگ و رانندگان تاکسی مناسب است.
خیز لینکلن برای ورود به بخش سدانهای سوپرلوکس
تصاویر جاسوسان صنعتی از خیز لینکلن برای تولید مدل زیبای کانتیننتال که بهار امسال در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد خبر میدهند. احتمالاً لینکلن برای مدل پایه این خودرو از موتور ۶ سیلندر و ۳ لیتری سری اکوبوست فورد استفاده میکند.

LINCOLN CONCEPT
همکاری GM و ایسوزو برای حمله به بخش متوسط خودروهای تجاری
به گزارش اتوبلاگ ISUZU و GM یک همکاری استراتژیک را برای بیش از ۴۰ سال حفظ کردهاند و با این کار به ایجاد فرصتهای کسبوکار مشترک در سراسر جهان پرداختهاند. این کار باعث شده تا با تقویت مداوم یک سنت و رابطه طولانیمدت به کشف همکاری مختلف درزمینهٔ ساخت وسایل نقلیه تجاری در ایالاتمتحده بپردازند.

Chevrolet 4500 Low Cab
حال از آمریکا خبر میرسد GM و ایسوزو برای تولید و فروش بیشتر در بخش میانی خودروهای تجاری تصمیمات جدیدی اتخاذ کردهاند و توافق شده تا ایسوزو برنامههای مختلف خود برای این بخش از بازار را پیگیری کند. این اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که جنرال موتورز از تمایل خود برای حضور در این بخش از بازار سخن میگوید و قرار است همکاری این دو در قالب محصولاتی با برند شورولت نمود یابد. این مدل که قرار است در شش سری: ۳۵۰۰، ۳۵۰۰HD، ۴۵۰۰، ۴۵۰۰HD، ۵۵۰۰ و ۵۵۰۰HD بهصورت خودرویی با شاسی لخت عرضه شود میتواند نیازهای مختلف مصرفکنندگان را برای استفاده از این کامیونتها برطرف سازد.
مصرفکنندگان میتوانند از میان سه موتور مختلف به انتخاب بپردازند. دو موتور اول هردو متعلق به ایسوزو هستند و با حجم ۳.۰ لیتر و ۵.۲ لیتری موتور دیزل میتوانند بخشی از بازار را پوشش دهند و گروه دیگری که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند یک موتور ۶.۰ لیتری V8 بنزین سوز را که متعلق به GM است انتخاب کنند و همزمان از یک گیربکس شش سرعته بهره ببرند. به گفته باب ویلر سخنگوی شرکت که با Autoblog صحبت نموده، مدلهای دیزلی در ژاپن ساخته خواهد شد و بقیه مدلها بهصورت کیت در تأسیسات جنرال موتورز در شارلوت مونتاژ میشوند. ایسوزو محصولات خود را از طریق نمایندگیهای شورولت در امریکا به فروش خواهد رساند.
از سال ۱۹۱۱ که شورلت در دیترویت تأسیس شده تا حال یکی از بزرگترین مارکهای خودرو در سرتاسر جهان است. این کمپانی با ایجاد کسبوکار در بیش از ۱۱۵ کشور توانسته موفقیت عظیمی به دست آورد و موفق شده تا با فروش انواع ماشین و کامیون در سراسر جهان که تا ۴.۸ میلیون دستگاه در سال میرسد کار بزرگی انجام دهد. شورلت برای مشتریان خود وسایل نقلیهای با بهرهوری بالا و مصرف سوخت مناسب فراهم میکند. خودروهایی با قابلیت عملکرد جذاب و طراحی مناسب که باعث میشود ضربان قلب شما به شماره بیفتد و در عین حال خودروهای شورولت از ویژگیهای ایمنی فعال و غیرفعال و فنآوریهای روز بهخوبی بهره میبرند.

مهندسان مرسدس بنز سرگرم کار در برف هستند.
به تازگی مرسدس کلاس C کوپه مدل 2016 در حال تست در دریاچه ای یخ زده در شمال سوئد اسیر دوربین خبرنگاران شده است.
گمان می رود این خودروساز آلمانی کلاس C کوپه جدید خود را به سیستم چهار چرخ فعال 4Matic مجهز کند چرا که به نظر می رسد هر چهار چرخ آن در حین تست کشیده می شوند. گمان می رود خط تولید نیرومحرکه این کوپه شبیه به نسخه سدان آن بوده و شامل آپشن های توربوشارژ چهار و شش سیلندر باشد.
به گفته عکاسان مخفی، این کوپه اساسا اسپرت تر به نظر می رسد و دارای بدنه ای عریض تر و ارتفاع سواری کم تر است. با دقت بیش تر در این تصاویر فاش شده می توان دریافت که مرسدس آینه های کناری این نمونه اولیه را به روی درها منتقل کرده است در حالی که این آینه ها در مدل سدان روی ستون A دیده می شوند.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، مدل های کانورتیبل و کوپه کلاس C اواخر سال جاری به تولید می رسند و برای مدل سال 2016 آماده خواهند بود.

پورشه به شکایت حقوقی از این شرکت در مورد تصادف پل واکر واکنش نشان داد. وکلای این شرکت، راجر روداس، راننده پورشه کاررا جی تی مدل 2005 را مقصر تصادف مرگباری اعلام کردند که منجر به مرگ پل واکر شد.
به گزار ش پایگاه خبری «مجله ماشین»، پیش از این در ماه جاری، همسر راجر علیه نمایندگی پورشه در آمریکای شمالی، شکایتی مطرح کرده و مدعی قصور شرکت سازنده به عنوان عامل مرگ همسرش و واکر، عدم احساس مسئولیت شرکت سازنده و قتل غیرعمد شده بود.
راجر روداس 38 ساله یک مدیر مالی بود، با این حال در مسابقات اتومبیل رانی پورشه نیز شرکت می کرد. طبق گزارش نهایی پزشکی قانونی لس آنجلس، خودروی مذکور هنگام تصادف با درخت و سپس شعله ور شدن در آذرماه سال 92، بیش از 160 کیلومتر در ساعت سرعت داشته است. کارشناسان علت تصادف را سرعت بالا دانستند. پل واکر، ستاره 40 ساله مجموعه سریع و خشن در نهایت در اثر صدمات ناشی از حرارت و ضربه جان خود را از دست داد. عامل مرگ روداس نیز آسیب های متعدد ناشی از ضربه اعلام شد.
وکیل پورشه گفت: مرگ روداس و سایر صدمات وارد شده، نتیجه قصور خود روداس بود که خودش و دیگران را در معرض خطر و اتفاقات ناگوار قرار داد. پورشه منکر نقص فنی این مدل شده است.

کیا، خودروساز کره ای علاوه بر کیا K5 جدید، خودروی کانسپت Novo را نیز در نمایشگاه خودروی سئول 2015 به نمایش درآورد.
کیا اظهار داشته طراحی فستبک الهام گرفته از کوپه در این خودرو، سبک و استراتژی آینده برند را نشان می دهد البته گمان نمی رود در آینده نزدیک نسخه ای تولیدی از آن دیده شود.
خودروی کانسپت Novo در مرکز طراحی Namyang کیا در کره طراحی شده و بر اساس نسخه ای مخصوص از پلتفرم کلاس C این خودروساز ساخته شده است. کیا اعلام کرده Novo با جلوپنجره مرسوم tiger-nose از چراغ های جلوی لیزری و رینگ های آلیاژی برش الماسی بهره می برد.
درهای کالسکه ای کانسپت Novo به روی کابینی متمرکز بر راننده با داشبورد عریض و هایلایت های آلومینیومی و چرم باز می شوند. مجموعه تجهیزات این خودرو دارای نمایشگر هولوگرام سه بعدی است و راننده می تواند از کنترلگری لمسی بهره ببرد که نیازی به چرخاندن چشم راننده از جاده ندارد.
این کنترلگر به سنسور اثر انگشت نیز مجهز شده و می تواند خودرو را برای نیازهای فردی متعددی تنظیم کند. هم چنین یک نمایشگر لمسی عریض در مرکز داشبورد این خودرو به منظور سرگرمی سرنشینان در دسترس است.
نیروی Novo کانسپت از موتور 1.6 لیتری T-GDI بنزینی متصل به گیربکس دو کلاجه هفت سرعته بهره می برد که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند.

تصویری از سدان خانواده جدید نیسان فاش شده است که گمان می رود 20 آوریل در نمایشگاه خودروی شانگهای 2015 رونمایی شود.
این خودرو که برخی آن را نیسان بلوبرد می نامند دارای قاب درها و قسمت جلویی است که شبیه طراحی نسل کنونی سدان های نیسان به نظر نمی رسد. دماغه این خودرو به همراه خط سقف شیب دار و کاپوتی بزرگ، دینامیک تر از Sylphy یا سانی به نظر می رسد. به نظر می رسد این سدان در سایز کلاس C یا B باشد.
لازم به ذکر است که نیسان در نمایشگاه پکن آوریل سال گذشته از خودروی کانسپت لانیا رونمایی کرد و آن را نظریه شکن سدان ها نامید. این خودروی کانسپت، مدلی را نشان می داد که برای مشتریان پس از دهه 80 ساخته شده بود و نام چینی آن به افتخار بلوبرد تغییر یافته است. به نظر می رسد این سدان مرموز در واقع نسخه تولیدی لانیا است.
لانیا به طور اختصاصی برای چین طراحی شده و دارای جلوپنجره V-motion جدید، چراغ های جلوی بوم رنگ شکل، ستون kick-up و سقفی سیال است.

فولکس واگن در پی ساخت محصولات جدیدی برای نمایش هر چه بیش تر قابلیت های ساختار MQB خود است.
بر اساس خبری جدید، فولکس واگن سرانجام تولید Microbus را تایید خواهد کرد. به گفته عضو هیئت مدیره فولکس واگن و مسئول توسعه، دکتر Heinz-Jacob Neusser، این خودروساز آلمانی در پی بهره گیری از پلتفرم MQB برای به حقیقت پیوستن مدل Microbus است. وی اظهار داشت: "شاید تصور خودروی الکتریکی-باطری بدون نیاز به بهره گیری از تمام فضای جلوی ستون A معنی داشته باشد چرا که تمام چیزی که در این مورد ضرورت دارد فضایی کوچک برای موتوری الکتریکی در جلو یا حتی در عقب است."
در حالی که فولکس واگن همچنان در حال بررسی احتمالات برای این خودرو است، Neusser اظهار داشته این خودروساز در صورت تولید این مدل تنها کانسپتی از آن را خواهد ساخت.

نسل جدید فورد فوکوس RS بالاخره به نمایشگاه اتومبیل نیویورک 2015 راه پیدا کرد و شانس رونمایی در بازار خانگیش را پیدا نمود.
پس از یک ماه از عرضه فوکوس RS در نمایشگاه ژنو این هاچ بک کوچک تحت طراحی نسل جدید فوکوس و با بدنه ای هجومی تر به همراه سپرهای جلو و عقب جدید، رینگ های 19 اینچی آلیاژی و تایرهای 35/235 میکلین و اگزوزهای دوقلو وارد نمایشگاه اتومبیل نیویورک شد و در معرض دید علاقمندان امریکایی قرار گرفت.
فوکوس RS اولین هاچ بک تولیدی فورد با سامانه حرکت تمام چرخ ها و نیز سامانه هدایت گشتاور است. این سامانه امکان انتقال گشتاور ازمحور جلو به عقب و همین طور در راستای یک محور را بر حسب شرایط رانندگی میسر می نماید که این امر می تواند سبب افزایش پایایی و بهبود فرمانپذیری خودرو گردد.
به علاوه سامانه تعلیق و فرمان الکتریکی فورد فوکوس RS نیز به روز رسانی شده و دارای عملکرد بهتری هستند. این محصول دارای یک موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست به توان حدودوی 350 اسب بخار است و از این حیث رقیب مرسدس – بنز A45 AMG، ب ام و M135i و آئودی RS3 محسوب می شود.

سانگ یانگ رسما از خودروی مفهومی XAV در نمایشگاه اتومبیل سئول پرده برداری کرد.
سانگ یانگ طرف چند سال گذشته اقدام به معرفی خودروهای مفهومی بسیاری کرده است که متاسفانه تعداد محدودی از آن ها به تولید انبوه رسیده اند. جدیدترین محصول مفهومی این شرکت XAV نام دارد که در نمایشگاه اتومبیل سئول رونمایی شده. این خودرو یک شاسی بلند کوچک با طراحی جعبه ای شکل و زاویه دار است.
سانگ یانگ XAV مفهومی دارای سامانه تعلیق الکترونیکی با کمک فنرهای گازی، سامانه هوشمند کنترل حرکت با قابلیت تنظیم ویژگی های تعلیق خودرو با شرایط جاده ای و رانندگی و تایرهای جدیدی است. شاسی بلند فوق دارای یک موتور 1.6 لیتری احتراقی به همراه یک موتور الکتریکی با قابلیت انتقال نیرو تحت سامانه e-4WD به هر چهار چرخ است. متاسفانه هنوز جزئیات چندانی در مورد این خودرو منتشر نشده و مشخص نیست که آیا شانس تولید انبوه را دارد.